اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رونمایی از کتاب چهل حدیث اثر امام جمعه فقید جهرم

کتاب چهل حدیث اثر آیت الله سیدحسین آیت اللهی، امام جمعه فقید جهرم رونمایی شد.

رونمایی از کتاب چهل حدیث اثر امام جمعه فقید جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، امام جمعه جهرم در آیین رونمایی از کتاب چهل حدیث اظهار داشت: این کتاب از فضایل و کمالات امام علی(ع) اثر آیت الله سیدحسین آیت اللهی، امام جمعه فقید شهرستان جهرم است.

حجت الاسلام محمدحسین مدبر افزود: از منابع اهل سنت هم در شرح و اثبات این احادیث استفاده شده است. 

امام‌ جمعه جهرم با بیان اینکه ۷ حدیث اول این کتاب به طور مفصل نوشته آیت لله آیت اللهی است، بیان داشت: از حدیث هشتم تا پایان حدیث چهلم از سخنرانی‌های ایشان استفاده و تحقیق این اثر ارزشمند بر عهده مهدی مفصاحت جهرمی تنظیم شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه، چاپ این اثر را قدمی کوچک به پاس زحمات تمام عمر این عالم بزرگ و ربانی عنوان کرد.

حضرت آیت الله آیت اللهی در ابتدای این اثر نوشته است؛ «این حقیر این جزوه را شروع نمودم درباره چهل حدیث از فضائل حضرت امیرالمومنین(ع) لکن ایام انقلاب پیش آمد و مقدار زیادی از آن نوشته نشد. امین است پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توفیق تکمیل آن فراهم شود.»

کتاب «الاربعین فی مناقب امیرالمومنین علیه الصوه و السلام» در ۴۲۰ صفحه توسط انتشارات سردار شهید عبدالرضا مصلی نژاد در شمارگان هزار چاپ شده است.

عالم مجاهد آیت الله سیدحسین آیت اللهی در سال ۱۳۱۰ شمسی در جهرم متولد شد و تحصیلات حوزوی خویش را در شیراز نزد آیات سیدمحمدباقر و سیدمحمدکاظم آیت‌اللهی شیخ ابوالحسن حدائق و آیت الله شیخ بهاءالدین محلاتی آغاز کرد و آنگاه رهسپار شهر مقدس قم شد و باقیمانده دوره ترک دوره سطوح را نزد آیات شیخ عبدالله علمایی و شهید محمد مفتح به پایان برد.

دروس خارج فقه و اصول را از محضر آیات سیدحسین بروجردی و امام خمینی استفاده کرد و تقریرات دروس این بزرگواران را به رشته تحریر درآورد و مجوزهایی را از بعضی از مراجع تقلید دریافت کرد.

همگام با شروع نهضت امام خمینی فعالیت انقلابی خویش را در جهرم آغاز کرد و بارها توسط ساواک در شیراز به جهرم به زندان افتاد و مورد شکنجه قرار گرفت که اعتراض امام خمینی را به دنبال داشت.

او پس از انقلاب از سوی پدر بزرگوارش مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید عبدالمحمد آیت اللهی و پس از پیروزی انقلاب از طرف امام خمینی(ره) به امامت جمعه جهرم منصوب شد و تا پایان عمر خویش به این مهم اشتغال داشت.

اقامه شعائر دینی تاسیس مدرسه علمیه امام خمینی و تربیت شاگردان فاضل شرح و تفسیر نهج البلاغه و زیارت جامعه کبیره خدمت بی وقفه به مردم به ویژه نیازمندان و محرومان را می توان در کارنامه پر افتخار ایشان مشاهده کرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول