اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بی‌تفاوتی مسؤولین باعث فرار مغزها می‌شود

امام‌جمعه شهرستان لاهیجان با اشاره به هدر رفت استعداد در جامعه گفت: بی‌تفاوتی خیلی از مسؤولین باعث فرار مغزها می‌شود و این استعداد و ظرفیت در استان بسیار زیاد است و این ظرفیت‌ها نیاز به فعلیت دارد.

بی‌تفاوتی مسؤولین باعث فرار مغزها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، اختتامیه نخستین جشنواره جوان خلاق لاهیجی با عنوان شهید ابوالحسن کریمی امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار و نفرات برتر بارأی داوران مشخص و معرفی شدند.

 جشنواره جوان خلاق لاهیجی در محورهای علوم قرآنی، علوم در تمامی رشته‌های علوم انسانی، فنی مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی، علوم پایه، هنر، ورزش، کارآفرینی، کشاورزی، سمن، دانش‌بنیان، دهیاران، شهرداری‌ها، شوراها، روحانیون و طلاب برگزار شد.

این جشنواره به‌منظور شناسایی، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتـر باهدف زمینـه‌سازی ارزش‌های متعالی، روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری، ایجاد زمینه‌های مشارکت در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، ابداع و ابتکار، الگوسازی منـاسب، شناسـایی و ارزش نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایران اسلامی جشنواره جوان خلاق «با عنوان» شهید  ابوالحسن کریمی نخستین فرماندار و دادستان ولایت مدار و انقلابی لاهیجان برگزارشده است.

امام‌جمعه شهرستان لاهیجان در این مراسم با اشاره به هدر رفت استعداد در جامعه اظهار کرد: بی‌تفاوتی خیلی از مسؤولین باعث فرار مغزها می‌شود و این استعداد و ظرفیت در استان بسیار زیاد است و این ظرفیت‌ها نیاز به فعلیت دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد سلیمانی با اشاره به پیشینه تاریخی و دینی لاهیجان بیان کرد: با این‌گونه فعالیت‌ها می‌توان دوباره این شهرستان را که زمانی مرکز اشاعه تشیع بود، به‌عنوان شهری تأثیرگذار مطرح کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره جوان خلاق لاهیجی گام اول ما در کشف نخبگان است، افزود: در عین آنکه ضعف‌ها و کمبودهایی در بخش‌های مختلف داشت که امید است در آینده مرتفع شود.

استاد مرکز تحقیقات بیولوژی مولکولی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله نیز با اشاره به نقش خلاقیت در تولید واکسن‌های ایرانی اظهار کرد: ۶ واکسن داخلی که ساخته‌شده، حاصل خلاقیت دانشمندان جوان ما هست که اگر فناوری‌هایشان را بیان کنیم باید بگوییم که خلاقیت مهم‌ترین بخش آن‌ها است.

پروفسور علی کرمی با اشاره به ضعف‌های مختلف سیستم آموزشی افزود: متأسفانه مهم‌ترین ضعفی که در سیستم آموزشی داریم این است که ما دانشجو خلاق تربیت نمی‌کنیم و متأسفانه بچه‌های ما مجموعه‌ای از داده‌ها شده‌اند و این اشتباه محض  است.

در این جشنواره علی‌اکبر امیدوار سیاهکل در شاخص علمی و پژوهشی به رتبه اول دست‌یافت، در شاخص ابتکارات و خلاقیت، رضا علی نیا رتبه اول شد و کاظم لطفی حاج آبادی نیز دوم شد.

در شاخص کارآفرینی، سید سبحان سعادت میر مقدم رتبه اول شد، در شاخص نویسندگی نیز محمد قدیمی نیلق به رتبه اول دست‌یافت.

ابوالفضل زیبایی مریدانی در شاخص فعال قرآنی، پرتوآ دارابی در شاخص ورزشی، حمیدرضا بزرگی در شاخص فعال رسانه‌ای و خبرنگاری و در شاخص بسیجی فعال، ابراهیم آذرپور اول شدند.

در شاخص گروه‌های مردم‌نهاد (سمن)، محمد مه‌رو رتبه اول شد، رتبه دوم در شاخص هنرهای نمایشی به امیر رجب پور رسید و رتبه سوم شاخص هنرهای نمایشی نیز به آرزو علی پور رسید.

آناهیتا خداداد در بخش فیلم‌سازی دانش‌آموزی شایسته تقدیر شد، هادی خوش صفت در شاخص دانش‌آموز نمونه رتبه اول شد و مهیار پیله‌ور جاوید در توان‌خواهان شایسته تقدیر شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول