اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

روحانی: اگر انتخابگر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرت تأمین می‌‎شود/ حاکمان کاخ سفید به شکست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر ما انتخابگر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرتمان تامین می‌شود، گفت: همه چیز بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است.

روحانی: اگر انتخابگر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرت تأمین می‌‎شود/ حاکمان کاخ سفید به شکست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در آئین گرامیداشت روز شهید و بهره‌برداری از طرح‌های ملی بنیاد شهید طی سخنانی اظهار داشت: روز بسیار پربرکت و مبارکی است و بهترین و پربرکت‌ترین و بالاترین؛ روزی که بزرگترین انسان تاریخ امروز بر قلب مبارکش وحی نازل شد. وحی‌ای که موجب نجات جامعه دیروز،‌ امروز و فردا تا روز قیامت خواهد بود. 

وی افزود: در روز بعثت نبی اکرم(ص) یک بار مسئولیت سنگینی روی دوش ما قرار می‌گیرد. پیامبر(ص) مشعل فروزنده هدایت را بر دوش گرفت. 

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: پیغمبر(ص) پرچم هدایت را با زور و سیطره نخواست که بر مردم آن زمان تحمیل کند. قرآن هم می‌فرماید تو حق سیطره بر مردم نداری و فقط تذکردهنده هستی و واقعیت‌های وحی را بر مردم باید بیان کنی.

وی اضافه کرد: پیامبر(ص)‌ طبق این آیه داعی بود و دعوت می‌کرد و فرامی‌خواند تا مردم با آزادی و اراده و اختیار و انتخاب دین مبین اسلام برای هدایت را انتخاب کنند. همه ارزش‌های ما در سایه انتخاب است. 

روحانی خاطرنشان کرد: اگر ما انتخابگر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرت ما تأمین می‌شود. دین و راه ما انتخاب است همچنین اخلاق و نوع حکومت ما انتخاب است. لذا همه چیز بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امروز هم ما باید کاری کنیم که این مشعل را بر دوش بگیریم. اینکه پیامبر(ص) داعی بود و مردم را فرامی‌خواند هم با بیان خود هم با حکمت، پند و موعظه خود و هم با اخلاق زیبا و کریمه‌اش همه را جذب می‌کرد. 

وی افزود: ما مسلمانان و ایرانیان که افتخار داریم پیرو پیامبر(ص) هستیم، با رفتار،‌اخلاق و درست حرکت کردنمان باید جاذبه دعوت داشته باشیم. 

روحانی همچنین یادآور شد: ایران الگو، دنیای اسلام الگو که اخلاق، توسعه، برادری و رفتارشان مبارزه با دروغ، تقلب، هتاکی و هتک حرمت‌ها و انواع تعدی‌ها و تجاوزهاست چنین اخلاقی است که می‌تواند همه دنیا را دعوت به اسلام و راه حق کند.

وی اضافه کرد: ایثارگران ما در دوران هشت سال دفاع مقدس با فداکاری خود برای همه جهانیان الگو شدند.امروز هر کس در تاریخ ایران نگاه می‌کند می‌بینند که قله ایثار قله بلندتری است.

روحانی گفت: ‌ایثارگران ما در دوران دفاع مقدس و روزهای بسیار سخت و تنهایی که ایران مظلوم تنها در کنار راهبری چون امام حکیم و بزرگوار بود و از طرفی هم مبارزین با حمایت تمام قدرتهای عالم با جنگ‌افزارهای متعدد مقابل ما بودند، روی پای خود ایستادند و فرزندان و جوانان دلاور ما و بسیجیان و سپاه و ارتش ما به میدان جنگ و جهاد شتافتند.

رئیس‌جمهور افزود: امروز ملت ایران حماسه جدیدی آفریده است. آن روز (دفاع مقدس) دوران ایثار و فداکاری بود و امروز در سه سال اخیر در جنگ اقتصادی دشمن ملت ما با ایستادگی، مقاومت، حماسه افتخارآفرین جدیدی به وجود آوردند. 

وی بین کرد: ابرقدرت دنیا که ظالم‌ترین حکومت مربوط به چهار سال گذشته و حکومت قبلی آمریکا بود که خبیث‌ترین حکومت شناخته می‌شود همه تلاش خود را انجام داد تا ملت ایران را در برابر اراده ننگین خودشان وادار به تواضع کنند اما در این جنگ اراده‌ها ملت ما پیروز شد.

وی اضافه کرد: ملت ما کاری کرد که امروز حاکمان جدیدی که در کاخ سفید آمدند به طور مداوم اعلام می‌کنند آن جنگ و فشار حداکثری دولت آمریکا منجر به شکست شده است. معنی دیگر آن این است که ملت ایران به پیروزی بلند و بزرگ دست یافته است. 

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: این حماسه دعوت همه آزادیخواهان و همه جهانیان است که در برابر تجاوز و ظلم بایستید چرا که خداوند پیروزی را نصیب شما می‌کند البته مردم ما رنج فراوانی در این سه سال کشیدند و روزهای بسیار سخت مخصوصا از لحاظ اقتصادی کشیدند اما از لحاظ سیاسی، اخلاقی و حقوقی پیروزی‌های بزرگ و درخشانی به دست آوردند. 

روحانی اظهار داشت: دشمنان می‌خواستند کاری کنند که این نظام فرو بریزد اما در این سه سال مردم ما رنج را تحمل کردند اما نظام امروز اقتدار بیشتری از سه سال قبل دارد آن هم در سایه فداکاری این ملت مقاوم و بزرگ این سرزمین.

روحانی ادامه داد: امسال روز بعثت نبی مکرم اسلام در همسایگی روز بزرگداشت شهید و شهداست. امروز روز بعثت است و فردا روز بزرگداشت شهدای همان روزی که امام راحل در سال ۵۸ فرمان تأسیس بنیاد شهید را داده‌اند و این بنیاد در طول این مدت خدمات بسیار زیادی را به این خانواده‌های عزیز انجام داده است.

وی افزود: خانواده‌های شهدا به قدری گرانقدر و بلندمرتبه هستند که خدمات دولت هر چه هم باشد بسیار کوچک در برابر ایثار و فداکاری که آنها انجام داده‌اند.

وی گفت: بنده می‌خواهم به عنوان یک افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم عرض کنم که وقتی ما دولت یازدهم را شروع کردیم در روزهای ابتدایی، اولین گزارشی که مرحوم حجت‌الاسلام شهیدی به بنده داد بدهکاری فراوان دولت نسبت به خانواده‌های شهدا بود و ما بدهکار آنها بودیم،‌ لذا بنده در همان یک سال و نیم اول بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بدهکاری‌های قبلی را پرداخت کردیم. البته این مطالبه مربوط به سالهای ۹۰ و ۹۱ نبود بلکه مربوط به سالها قبل‌تر از آن بود و معوقات بسیاری زیادی در این رابطه وجود داشت که این معوقات پرداخت شد. البته در این سالها که ما بودیم معوقه پیدا کردیم و در سالهای بعد پرداخت کردیم. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مجموع ما ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی به خانواده شهدا و ایثارگران را تا به امروز پرداخت کردیم که ۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ پرداخت شد یعنی به خاطر اینکه بتوانیم مطالباتی که ایثارگران از ما داشتند را انجام دهیم. 

روحانی بیان کرد: بنده همان روزی که دستور دادم ۱۲ هزار نفر از خانواده شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استخدام شوند روز بسیار شیرینی برای من بود که قدمی برای خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان برداشتیم. 

وی ادامه داد: امیدواریم در سال آینده ما کار استخدامی ۱۶ هزار جوان برومند بسیار عزیز از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران که در میان آنها نخبگان و دانشمندان بسیاری هم وجود دارد را استخدام کنیم.

وی گفت: در دولت ما هم تعدادی از خانواده شهدا هستند که در دولت ما مشغول به فعالیت هستند و جزو افتخارات ما است، لذا هر قدمی که ما برداریم، این قدم کوچک برای ما افتخار است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: یکی از دغدغه‌هایی که داشتیم درباره مسکن خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان است که به عده‌ای از آنها قبلا مسکن داده شده بود اما برخی هم مسکن نگرفته بودند و برخی هم با وجود دریافت مسکن اما با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کردند لذا لازم بود مسئله مسکن حل شود.

روحانی ادامه داد: اینکه امروز افتخار می‌کنیم ۲۵ هزار زمین برای ۲۵ هزار واحد مسکونی دراختیار بنیاد شهید قرار گرفته قدم بسیار مهمی است و برخی طرح‌ها امروز افتتاح شد.

وی گفت: در این ایام انصافا کادر درمان کار بزرگی کردند و ما در دنیا سرافکنده نیستیم و ما برای مبارزه با بیماری کرونا علی‌رغم تحریم و فشار و اینکه همه چیز را بر روی ما بستند، اما خوشبختانه سربلند هستیم.

روحانی افزود: ما امروز تمام امکانات پزشکی مورد نیاز در کرونا و کلیه تجهیزات مربوط به آی‌سی‌یو و کلیه داروهای مورد نیاز را تأمین کردیم و حتی در برخی زمینه‌ها ما قدرت صادرات داریم و این کار بزرگ ملت ایران است که چنین کار بزرگی انجام شد. دولت هم علی‌رغم همه فشارها بودجه لازم را تأمین کرد و هر چه بدهکاری هم مربوط به گذشته بود را پرداخت کرد و همه توان خود را به کار گرفت. 

وی در پایان اظهار داشت: دولت تمام توان خود را به کار گرفته است اما در عین حال کار پرستاران و کادر درمان و پزشکان در بخش سلامت کار بسیار بزرگی است یعنی اینها در صحنه فداکاری هستند و امیدواریم با این واکسن‌هایی که رسیده اولویت اول با کادر درمان باشد و آنها استفاده کنند چرا که کارشان بسیار سخت بوده و در وسط میدان مبارزه با کرونا هستند. ما حتما در سال آینده سه نوع واکسن داخلی خواهیم داشت که دراختیار مردم قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول