اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

افتتاح گلخانه مدرن 7/2 هکتاری در«هلیلان»

مجتمع گلخانه‌ مدرن هیدروپونیک 7/2 هکتاری هلیلان از طریق ویدئوکنفرانس با دستور رئیس جمهوری و با حضور محمد نوذری استاندار ایلام افتتاح شد.

افتتاح گلخانه مدرن 7/2 هکتاری در«هلیلان»

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز پنجشنبه ۲۱ اسفند ماه به دستور رئیس جمهور پروژه گلخانه مدرن هیدروپونیک هلیلان استان ایلام از طریق ویدئوکنفرانس با حضور محمد نوذری استاندار ایلام افتتاح شد؛ روحانی ضمن تبریک روز بعثت نبی اکرام اسلام(ص) گفت: بایستی همه‌ی ما در راستای خدمت به مردم کوشا باشیم؛ این طرح با محوریت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال و تولید در شهرستان تازه تاسیس هلیلان افتتاح می‌شود.

احداث گلخانه با تکیه بر دانش جوانان

محمد نوذری استاندار ایلام در این آیین گفت: سازمان اقتصادی کوثر به عنوان نهاد انقلابی جهت ایجاد فرصت‌های عادلانه‌ی اقتصادی در مناطق محروم اقداماتی از قبیل احداث گلخانه‌ی ۱۳ هکتاری در شهرستان هلیلان با تکیه بر دانش جوانان و دستگاه‌های بومی پرداخته است.

وی افزود: در این تاریخ فاز اول گلخانه‌ی هوشمند هلیلان با مساحتی بالغ بر پنج هکتار با اعتباری نزدیک ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: با در نظر گرفتن فازهای بعدی این پروژه اعتباری بالع بر ۲۵۰ میلیارد با هدف اشتغالزایی برای ۴۱۸ نفر از استان ایلام سرمایه گذاری شده؛ این پروژه امکان تولید ۱۶۷۲ تن انواع محصولات گلخانه‌ای با کیفیت بالا را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: امید است با بهره برداری از این مجموعه علاوه بر ایجاد ارزش اقتصادی در زنجیره‌ی کشاورزی در راستای امنیت غذایی کشور و صادرات محصولات کشاورزی گامی استوار برداشته شود.

انتهای پیام/۹۷۰۸۹۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول