اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

۴۰ هزار مودی زیر ذره‌بین/ تاکنون ۸۸ درصد درآمد مصوب مالیات بر ارزش افزوده محقق شده

رئیس سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات‌های معوق را وصول کردیم، گفت: تا ۲۰ اسفند، در بخش مالیات ارزش افزوده ۱۲ درصد درآمد مصوب محقق نشده است و در مالیات‌های مستقیم بیش از ۱۲ درصد از مالیات‌های مصوب وصول شده است.

۴۰ هزار مودی زیر ذره‌بین/ تاکنون ۸۸ درصد درآمد مصوب مالیات بر ارزش افزوده محقق شده

بابک مراد زاده؛ به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما، امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: برای جلوگیری از فرار مالیاتی حساب‌های ۴۰ هزار مودی که گردش مالی سالانه بیش از ۵ میلیارد تومان دارند به صورت حرفه‌ای و فنی بررسی می‌شود.

پارسا با بیان این‌که میزان فرار مالیاتی بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، افزود: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات‌های معوق را وصول کردیم و دستورالعمل مقابله با معاملات صوری نیز برای جلوگیری از فرار مالیاتی ابلاغ شده است.

وی درباره اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی برای بودجه سال آینده و اخذ مالیات از خودرو‌ها و خانه‌های لوکس و فعالان فضای مجازی گفـت: دسترسی خوبی به اطلاعات داریم و همکاری دستگاه‌ها با سازمان مالیاتی در مقایسه با قبل بسیار بیشتر شده و زیرساخت‌های فنی لازم را برای اجرای این قانون در اختیار داریم.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان این که در حال حاضر فقط ۵ دستگاه همکاری لازم را با سازمان مالیاتی ندارند، گفت: هر زمان اطلاعات سامانه اسکان و املاک وزارت راه و شهرسازی در اختیار ما قرار گیرد در خصوص مالیات خانه‌های خالی و منازل لوکس اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: درباره فعالان فضای مجازی نیز راهکار‌های شناسایی این افراد برای اخذ مالیات روشن است و حتما این قانون را اجرایی خواهیم کرد.

پارسا گفت: تا ۲۰ اسفند همه درآمد‌های مالیاتی امسال محقق شده است، با این حال در بخش ارزش افزوده ۱۲ درصد محقق نشده است و در مالیات‌های مستقیم بیش از ۱۲ درصد از مالیات‌های مصوب وصول شده است.

وی افزود: در قالب طرح جامع مالیاتی امسال ۷۰ درصد از اظهارنامه‌هایی که ارائه شده است بدون بررسی پذیرفته شده و بیشتر تمرکز ما روی پرونده‌های بزرگ بوده که این یک تحول اساسی در سیستم مالیاتی کشور است.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: زیرساخت‌های اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان آماده شده و از خرداد سال آینده اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول