اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

جهادی‌ها خانه ۲۸۲ نیازمند را بازسازی کردند/ رسم ۱۲ ساله آبگوشت صلواتی

مسئول قرارگاه محرومیت زدایی جنوب غرب تهران گفت: این قرارگاه جهادی از سال ۸۸ ذیل بسیج سازندگی آغاز به کار کرد و تا امروز نزدیک ۱۲ سال است که هرهفته در مناطق ۹، ۱۰، ۱۷، ۱۹، ۱۸ و ۲۱ تهران آبگوشت میان نیازمندان توزیع می‌کند.

جهادی‌ها خانه ۲۸۲ نیازمند را بازسازی کردند/ رسم ۱۲ ساله آبگوشت صلواتی

جواد قربانی مسئول قرارگاه محرومیت‌زدایی جنوب غرب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: این قرارگاه جهادی از سال ۸۸ ذیل بسیج سازندگی آغاز به کار کرد تا در مناطق ۹، ۱۰، ۱۷، ۱۹، ۱۸ و ۲۱ شهر تهران به خدمت‌رسانی به نیازمندان بپردازد.

بازسازی ۳۰۰ منزل نیازمندان در سال ۹۹

وی با اشاره به اینکه ذیل این قرارگاه، ۱۸ گروه جهادی در حال فعالیت است، تصریح کرد: در طول سال ۹۹ تاکنون ۲۸۲ منزل مسکونی نیازمندان در این مناطق را بازسازی کرده‌ایم که با پروژه‌های در دست اقدام تا پایان سال به ۳۰۰ منزل خواهد رسید.

 

یکی از منازل بازسازی شده توسط جهادی‌ها در منطقه یافت‌آباد

قربانی گفت: این بازسازی‌ها شامل تعمیر سرویس بهداشتی، ایزوگام، سرامیک کف ساختمان، رفع نم دیوارها و ... است که از سوی مردم، شورای محلات، هیأت‌های مذهبی و مساجد به ما معرفی می‌شوند و ما بازسازی می‌کنیم.

مسئول قرارگاه محرومیت زدایی جنوب غرب تهران گفت: ۳ میلیون تومان از هزینه این تعمیرات، توسط سازمان بسیج سازندگی تامین می‌شود و مابقی که گاهی به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد، توسط مردم و خیرین تأمین می‌شود. جزییات تمام اقدامات و مصالح استفاده شده در این امور نیز به صورت کاملا مستند در قرارگاه موجود است.

۶ هزار و ۲۴۰ خانواده زیر پوشش جهادی‌ها

وی با اشاره به اینکه قبل از ایام کرونا هزار خانواده در این مناطق زیر پوشش ما بود که در این یک سال تعداد خانواده‌های نیازمند و زیر پوشش ما به ۶ هزار و ۲۴۰ خانواده رسیده است، تصریح کرد: در این بازه زمانی کرونایی برای رفع مشکلات این خانواده‌ها، ۴۲ هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی و ۱۴۵ جهیزیه کامل تهیه و توزیع کردیم.

 

تهیه آبگوشت برای نیازمندان به تعداد ۵۰۰ پرس

رسم  ۱۲ ساله توزیع آبگوشت

قربانی تصریح کرد: نزدیک ۱۲ سال است که رسم داریم در روزهای پنجشنبه و جمعه آبگوشت صلواتی طبخ و میان نیازمندان توزیع کنیم. ما هرماه، ۲۰ تا ۳۰ گوسفند قربانی می‌کنیم و گوشت آن به این خانواده‌ها اهدا می‌شود.


تهیه و توزیع آبگوشت میان نیازمندان

مسئول قرارگاه محرومیت زدایی جنوب غرب تهران با اشاره به اینکه نیروهای جهادی این قرارگاه هم‌اکنون در ۵ شهرستان در قالب طرح هجرت در حال کمک‌رسانی هستند، گفت: نیروهای ما در قالب طرح هجرت در شهرستان‌های خواف، تعدادی از مناطق سیستان و بلوچستان، سوسنگرد و سرپل‌ذهاب حضور دارند و مشغول خدمت‌رسانی هستند.

 

تهیه غذای گرم برای نیازمندان

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های کمک‌رسانی و خدمات‌رسانی ما در طول سال بدون هیچ تعطیلی و توقفی به خصوص بازسازی و تعمیرات منازل نیازمندان ادامه داد و از مردم می‌خواهیم با واریز کمک‌های نقدی خود به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۹۴۹۲۲ به نام گروه جهادی شهدا ما را یاری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول