اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پارس جنوبی پایتخت بزرگ انرژی در منطقه است

وزیر سابق نفت پارس جنوبی را بزرگ‌ترین پالایشگاه در ایران و پایتخت بزرگ انرژی در منطقه برشمرد و گفت: این پروژه عظیم تماما به دست نیروهای توانمند داخلی ساخته شد که نشان‌دهنده قدرت و باور ایرانی است.

پارس جنوبی  پایتخت بزرگ انرژی در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک رستم قاسمی وزیر سابق نفت امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از دوران هشت سال دفاع مقدس تصمیم گرفته شد قرارگاه سازندگی خاتم با توجه به اینکه امکانات زیادی که از  جنگ باقی مانده بود راه‌اندازی شود تا از این ابزار برای بازسازی کشور استفاده کنیم.

وی افزود: در کشور هم به لحاظ نیروی توانمند هم دانش فنی و هم تجربه‌ای که در دفاع مقدس به دست آورده بود این اعتقاد را داشتیم که می‌توانیم کشور را بازسازی کنیم و سازندگی را داشته باشیم.

وزیر سابق نفت بیان کرد: در مقطعی تصمیم گرفتیم طرح‌های بزرگ کشور را خودمان اجرایی کنیم تا این باور را ایجاد کنیم که توانمندی‌های زیادی در کشور داریم.

قاسمی پارس جنوبی را بزرگ‌ترین پالایشگاه در ایران و پایتخت بزرگ انرژی در منطقه برشمرد و ادامه داد: این پروژه عظیم تماماً به دست نیروهای توانمند داخلی ساخته شد که نشان‌دهنده قدرت و باور ایرانی است.

وی بیان کرد: در دورانی که در وزارت نفت بودم بعد از حدود یک‌صد سال تحریم سنگینی که اعمال شد و به‌زعم خود آمریکایی‌ها تحریم‌های فلج‌کننده بود دشمنان به دنبال این بودند که اقتصاد کشور را به نابودی بکشند و بحران‌سازی‌های جدی برای مردم ایجاد کنند که با همت متخصصان ایرانی و جوان نگذاشتیم این اتفاق رقم بخورد تا مردم لحظه‌ای نگران نشوند.

وزیر سابق نفت گفت: در آن زمان طرح کیفی و کمی پالایشگاه‌های نفت کشور را اجرایی کردیم که پالایشگاه شازند یک نمونه از آن بود که توانست تولید خود را به بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب برساند.

قاسمی افزود: وقتی مسئولیت وزارت نفت را بر عهده گرفتم، تمام دکل‌های نفتی در کشور متعلق به شرکت‌های خارجی بودند و حتی یک شرکت هم ایرانی نبود، در سال ۹۲ بالغ‌بر ۲۰ دستگاه حفاری تنها در پارس جنوبی راه‌اندازی شده بود.

وی نفت پیرامون حضورش در انتخابات گفت: اگر روزی تصمیم در حضور برای انتخابات داشته باشم قطعاً با قوت می‌آیم و کاندیدای پوششی حزب و گروه و فرد خاصی نخواهم شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول