اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مردم خادمان خود را از وعده‌دهندگان تشخیص می‌دهند/ نگاه انقلابی مبتنی بر رویکرد فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نگاه انقلابی جدای از نگاه فرهنگی نیست، رشد بینش سیاسی در بین مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم خادمان خود و کسانی که تنها در پی وعده دادن هستند را تشخیص می‌دهند و می‌دانند چه کسی کار می‌کند و چه کسی خیر؟

مردم خادمان خود را از وعده‌دهندگان تشخیص می‌دهند/ نگاه انقلابی مبتنی بر رویکرد فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت الله حبیب‌الله شعبانی در دیدار با علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس با بیان اینکه اقامه قسط و اجتناب از طاغوت برنامه تمام انبیای الهی برای برای تحقق بندگی در برابر خدای متعال بوده است اظهار کرد: هر حرکت اجتماعی سیاسی  باید ناظر بر این اهداف دینی باشد.

وی با بیان اینکه مجلس نیز برای قانون‌گذاری باید در این مسیر حرکت کند گفت: قرآن کریم مردم را موظف می‌داند برای اقامه قسط در میدان باشند و انتخاب یک فرد انقلابی در انتخابات آتی باید مورد نظر مردم و دغدغه آنها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تقدیر از موضع مجلس در تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تأکید کرد: تاریخ ثابت کرده، هرگاه ملتی از دشمن ترس به خود راه داده با مشکلات بسیاری مواجه شده است.

وی با بیان اینکه اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها که رهبری نیز از آن به عنوان یک قانون خوب نام بردند مبتنی بر آموزه‌های دینی است، گفت: طی ۴۲ سال گذشته دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام بوده و هست، این دسیسه تمامی ندارد و باید هوشیار بود.

شعبانی تبیین و تشریح دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به مردم را یک ضرورت دانست و با بیان اینکه حضور مسئولان در بین مردم منجر به اعتمادسازی می‌شود گفت: انقلابی بودن به حرف نیست بلکه باید اقدامات، نگاه و اندیشه این فرد مبتنی بر آموزه‌های نهج‌البلاغه باشد.

وی با تأکید بر اینکه فرد انقلابی باید در دسترس مردم باشد گفت: وقتی دشمن احساس کند یک مجموعه انقلابی شکل گرفته است هجمه خود را علیه آن شدت می‌بخشد پس باید بیشتر مراقب بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با انتقاد از ضعف نگرش مسئولان به موضوع فرهنگ در دوران گذشته تاکنون اظهار کرد: بیشتر تمرکز افراد بر فعالیت‌های اقتصادی بوده در حالی که برای موفقیت در عرصه اقتصاد باید عرصه فرهنگ تقویت و اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه اگرچه پیشرفت‌ها و رفاه مردم در ۴۲ سال گذشته افزایش یافته اما احساس رفاه کاهش یافته است عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ در طول این سالها مورد غفلت قرار گرفته و در عرصه سیاسی، اقتصادی و مدیریتی جدی گرفته نمی شود.

شعبانی با بیان اینکه تا به مسئله فرهنگ تبدیل به دغدغه مسئولان نشود هر چه در عرصه اقتصاد تلاش کنیم موفق نمی‌شویم گفت: فرهنگ و اقتصاد باید همراه با هم دیده شود و کنار هم رشد کند.

وی گفت: اگر چه در برخی دولت‌ها فرهنگ مورد توجه قرار گرفته اما در مجموع در عرصه فرهنگی نگاه ضعیف‌تر بوده است به طوری که حتی در انتخابات و مناظره افراد در بخش فرهنگی، مسائل اقتصادی بیان می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نگاه انقلابی جدای از نگاه فرهنگی نیست، رشد بینش سیاسی در بین مردم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مردم  خادمان خود و کسانی که تنها در پی وعده دادن هستند را تشخیص می‌دهند و می‌دانند چه کسی کار می‌کند و چه کسی خیر؟

وی خطاب به نایب رئیس دوم مجلس اظهار داشت: باید به استان همدان در بخش اعتبارات ملی بیشتر توجه شود چراکه هنوز به نقطه مطلوب در بخش بهره‌مندی از بودجه‌های ملی دست نیافته است.

 انتهای پیام/3140

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول