اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دستگیری ۵ کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست+فیلم

رژیم صهیونیستی چند کودک فلسطینی را که هنگام جمع‌آوری گیاهان وحشی در نزدیکی پاسگاهی در کرانه باختری اشغالی مورد تعدی شهرک‌نشین‌های صهیونیست قرار گرفته بودند به مدت چند ساعت بازداشت کرد.

دستگیری ۵ کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی پنج کودک فلسطینی را  که هنگام جمع‌آوری گیاهان وحشی در نزدیکی پاسگاهی در کرانه باختری اشغالی مورد تعدی شهرک‌نشین‌های صهیونیست قرار گرفته بودند به مدت چند ساعت بازداشت کرد.

فیلمی که روز پنجشنبه منتشر شده نظامیان تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی را در حال کشیدن این کودکان در جنوب کوه الخلیل نشان می‌دهد.

فیلمی که قبل‌تر منتشر شده نشان می‌دهد کودکان در حال جمع‌آوری گیاهی به نام «عکوب» (گیاهی شبیه کنگر) هستند که دو شهرک‌نشین از پشت چند درخت در نزدیکی پاسگاهی در این منطقه ظاهر می‌شوند. 

منابع خبری گزارش داده‌اند کم‌سن‌ترین کودکی که توسط نظامیان رژیم صهیونیستی دستگیر شدند ۸ ساله و بزرگترین آنها ۱۳ ساله بوده است. این کودکان به مدت ۵ ساعت بازداشت شده‌اند. 

پلیس رژیم صهیونیستی به دو نفر از افراد دستگیر شده‌اند که ۱۲ و ۱۳ ساله هستند و بزرگتر از سه کودک دیگر بوده‌اند دستور داده‌اند هفته بعد بزای بازجویی‌های بیشتر به این مرکز مراجعه کنند. ذیل قوانین ارتش رژیم صهیونیستی، این کودکان در این سن قابل محاکمه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای درباره دستگیری این کودکان گفته «چند مظنون» بعد از «نفوذ به یک ملک شخصی بازداشت شدند.» این بیانیه می‌گوید افراد بازداشت‌شده به مرکز پلیس منتقل شده و سپس تحویل والدینشان شدند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند رژیم صهیونیستی سالانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی را در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌کند. طبق این آمارها، در حال حاضر ۱۴۰ کودک تحت اسارت این رژیم هستند.

فلسطینی‌ها همه شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی و مانعی بر سر تشکیل کشوری مستقل با شمول کرانه باختری می‌دانند. رژیم صهیونیستی سال ۱۹۶۷ منطقه کرانه باختری را به اشغال خود درآورد. جامعه بین‌المللی نیز شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی دانسته اما از انجام اقدامات لازم برای فشار بر رژیم صهیونیستی جهت پایان دادن به اشغالگری خودداری کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول