اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

احداث مسکن مهر، یک اقدام انقلابی بود/ اطلاعات غلط به رئیس جمهور دادند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ۱۳ میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم گفت: چرا مسکن مهر را متوقف کردند، متأسفانه اطلاعات غلطی به رئیس جمهور داده شد در صورتی که کار مسکن مهر، یک اقدام انقلابی بود.

احداث مسکن مهر، یک اقدام انقلابی بود/ اطلاعات غلط به رئیس جمهور دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی نیکزاد پنجشنبه شب در نشست تخصصی با برخی از فعالان حوزه‌های مختلف استان همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی به سادگی تشکیل نشده است اظهار کرد: پس از ۴۲ سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد در کشور دو نگاه حاکم شده، نگاهی برگرفته از این تفکر که «نمی‌توانیم و باید با کدخدا صحبت کنیم» و یک تفکر که «ما می‌توانیم و شدنی است».

وی با بیان اینکه ما ولایت طاغوت بر خود را نمی‌پذیریم و ماندگاری انقلاب اسلامی به خاطر ولایت فقیه است تصریح کرد: گوش و چشم ما به فرمایشات رهبری است، ایشان نیز همواره از حضور حداکثری در انتخابات سخن گفتند و ما هرگز نگفتیم که در انتخابات مجلس با حداقل‌ها پیروز شویم و هر فرد هم که این سخن را بیان کرده، اشتباه گفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت باید در جامعه اقداماتی انجام دهد که مردم در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند گفت: نمایندگان نباید در امور اجرایی دخالت کنند، نمایندگان وقتی وارد این عرصه می‌شوند که کاری انجام نشده است.

وی با تأکید بر اینکه برخی‌ مشکلات با ۵ میلیون تومان وام برطرف می‌شود افزود: وقتی کار روی زمین می‌ماند نماینده ورود می‌کند، البته بسیاری از قوانین ما در تناقض یکدیگر هستند در ایران ۱۲ هزار قانون داریم در حالی که فرانسه یک‌هزار و ۲۰۰ قانون دارد.

نیکزاد در ادامه با اشاره به پیگیری اصلاح قانون نظام مهندسی در کمیسیون فنی و عمرانی مجلس اظهار کرد:  مهندسان که در ادارات متفاوت می‌خواهند حلال زندگی کنند، اگر از حوزه نظارت و نقشه درآمد نداشته باشند، زندگی آنها نمی‌چرخد، باید به آنها حق فنی پرداخت کرد و سپس از کارهای دیگر خودداری کرد.

وی با بیان اینکه در شهرداری هم تا زمانی که درآمد پایدار نباشد امکان نظارت بر دیگر اقدامات امکان پذیر نیست افزود: اگر شهرنشین، هزینه شهرنشینی را پرداخت کند، آنگاه شهرداری بر حقوق شهروندان و اجرای طرح جامع و تفضیلی نظارت می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۱۰ شرکت مشاور در کشور نیست تصریح کرد: اگر پرفسورترین ما  از دانشگاه فارغ التحصیل شود باید برای این شرکت‌ها کار کند.

نهایت ناهماهنگی در دولت فعلی وجود دارد

وی در ادامه به مسکن مهر نیز اشاره کرد و گفت: یک دولت در دنیا معرفی کنید که در عرض چهار سال احداث ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن شروع کرده و ۳ میلیون آن را افتتاح کرده باشد و بین مردم به اندازه انگشتان دست پیدا شوند که خواهان پس دادن مسکن خود باشند.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنانش قانون ساماندهی، تولید و حمایت از مسکن را قانونی بسیار مترقی عنوان کرد و افزود: کار مسکن مهر، یک اقدام انقلابی بود چون وزنه‌هایی که بر مسکن بسته شد را برداشتیم و بین وزرا همکاری وجود داشت.

وی با بیان اینکه آقای زنگنه، اردکانیان، چیت‌چیان به حرف آقای آخوندی گوش نمی‌دادند اما آقای نامجو به حرف ما گوش داد و آب و برق و فاضلاب مسکن مهر را تأمین کرد بنابراین مسکن مهر محقق شد گفت: در کشور ۱۳ میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم، چه کسی باید پاسخگوی این اتفاق باشد؟ چرا مسکن مهر را متوقف کردند؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه اطلاعات غلطی به رئیس جمهور دادند تأکید کرد: مسکن موتور محرک ۱۳۶ رشته دیگر است و با راه‌اندازی آن صنعت نیز فعال می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نهایت ناهماهنگی در دولت فعلی وجود دارد ادامه داد: شرکت چادرملو یک‌میلیون تن از ۳۰ میلیون تن شمش فولاد را تولید می‌کند و ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود کرده و مدیرعامل مانده بود که پول را چگونه هزینه کند.

نیکزاد با بیان اینکه هزینه سنگ آهن تا شمش ۷ هزار تومان است خاطرنشان کرد: وزیر صمت در مجلس قول داد که شمش را زیر ۱۰ هزار تومان بفروشد، اما چرا ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان فروش می‌رود، چون ۶۰ هزار میلیارد تومان رانت در آن وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه آقای رئیس جمهور اجازه نداد وقتی می‌خواستند با بورس قیمت را مشخص کنند، از ۸۰ درصد خلیج فارس آن را به ۷۰ درصد برسانند گفت: چرا باید وقتی ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود و مصرف آن ۱۵ میلیون تن است، قیمت تمام شده آن نیز با سود ۸ هزار تومان است اما در بازار ۱۶ هزار تومان فروش رود؟

هفت پالایشگاه دور هم نشستند و قیر را به ۸ میلیون تومان رساندند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس ۵ هزار میلیارد تومان برای قیر مصوب شد که با قیمت مناسب در اختیار بخش‌هایی که نیاز دارند قرار بگیرد، اما هفت پالایشگاه دور هم نشستند و قیر را به ۸ میلیون تومان رساندند.

وی با بیان اینکه باید رئیس جمهور پای کار بیاید و نظارت کند اظهار کرد: به عنوان مثال رئیس بانک مرکزی در خرداد ماه سال 99 بخشنامه صادر کرد که 20 درصد یک هزار میلیارد تومان تسهیلات را به مسکن اختصاص دهند که این اتفاق رخ نداده است.

نیکزاد با تأکید بر اینکه باید برای مسکن در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص دهیم خاطرنشان کرد: مردم اقساط خود را پرداخت می‌کنند، بر اساس آمار بانک مسکن فقط دو درصد تسهیلات عقب افتاده دارند.

باید مسئله کاداستر در کشور شفاف شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید مسئله کاداستر در کشور شفاف شود گفت: با این اقدام تمام اموال شفاف می‌شود اما برخی اجازه این کار را نمی‌دهند چون از ۵۰۰ میلیون حساب بانکی، ۵۴ درصد دارایی آن به چهار، دهم درصد افراد اختصاص دارد، از طرف دیگر فعال شدن کاداستر بستر مناسبی برای حل بهتر اختلافات و تخلفات در دادگاه‌هاست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس هرگز از دلار ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی حرفی نزد تصریح کرد: این بحث از سخنان پوپولیستی آقای روحانی است و مجلس اصلاً روی این قیمت نظر نداشته است.

وی با بیان اینکه دولت دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را به افراد خاص اختصاص داد ادامه داد: ۴ میلیارد و ۸۲۱ میلیون دلار را به هزار و ۲۲۱ ثبت سفارش اختصاص دادند، که ابتدا قبول نکردیم برای غذای سگ و گربه و دسته بیل اختصاص پیدا کرده است اما گزارش دیوان محاسبات آمد.

نیکزاد با اشاره به اینکه فلسفه دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای اقلام اساسی است که محقق نشد و تورم این کالاها از تورم کالاهای غیر اساسی بیشتر شد گفت: دولت نمی‌تواند قیمت دلار را کاهش دهد چون با کاهش قیمت دلار، بورس نیز سقوط می‌کند.

انتهای پیام/ ۸۹۰۴۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول