اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دوره‌گردی رئیس رژیم صهیونیستی در اروپا برای ایران‌هراسی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قصد رئیس این رژیم برای سفر به پایتخت چند کشور اروپایی جهت گفت‌وگو درباره ایران خبر داده‌اند.

دوره‌گردی رئیس رژیم صهیونیستی در اروپا برای ایران‌هراسی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی هفته آینده برای رایزنی درباره آنچه «تهدید فزاینده برنامه هسته‌ای ایران» خوانده شده به آلمان، فرانسه و اتریش سفر خواهد کرد.

روزنامه تایمز اسرائیل یکی دیگر از اهداف سفر ریولین را گفت‌وگو درباره تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری جهت رسیدگی به وقوع جرائم جنگی در اراضی فلسطین اشغالی عنوان کرده است.

دفتر ریولین اعلام کرده که به دعوت روسای جمهور سه کشور یادشده به این کشورها سفر خواهد کرد. او را در این سفر «آویو کوهاوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی همراهی خواهد کرد.

در این بیانیه آمده در این سفر درباره «تشدید» تهدید برنامه هسته‌ای ایران، تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری و خطر حزب‌الله بحث و تبادل نظر خواهد شد.

این سفر سه روزه در شرایطی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی در تلاش است «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا را به ادامه سیاست موسوم به «فشار حداکثری» که بعد از خروج آمریکا از برجام در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» آغاز شد ترغیب کند. 

آلمان و فرانسه در کنار انگلیس طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای با ایران هستند. رژیم صهیونیستی از رویکرد سه کشور اروپایی که ادعا می‌کنند خواستار حفظ برجام هستند انتقاد کرده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای اثبات‌نشده رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی از جمله آمریکا را درباره تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای قویاً رد کرده است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت کشورهای غربی از پیوستن به معاهده‌های بین‌المللی برای نظارت بر برنامه تسلیحات هسته‌‌ای خود خودداری کرده است. 

در مقابل، ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد.  علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول