اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

قالیباف: درحل مشکلات مردم نگاه سیاسی نداریم/ در حوزه اقتصاد هرکاری بتوانیم با دولت انجام می‌دهیم

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ممکن است مواضع ما از جهت سیاسی متفاوت باشد اما در حل مشکلات مردم در حوزه مسائل اقتصادی هرگز نگاه سیاسی نداریم هرکاری بتوانیم با این دولت انجام می‌دهیم زیرا وظیفه شرعی و اخلاقی ما است.

قالیباف: درحل مشکلات مردم نگاه سیاسی نداریم/ در حوزه اقتصاد هرکاری بتوانیم با دولت انجام می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقر قالیباف صبح امروز در یادواره شهدای عملیات‌های خیبر و بدر که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: عید سراسر نور و مبعث رو به یکایک شما عزیزان جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا عرض تبریک و تهنیت دارم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به حق هم دعا کنیم که این روزهای پیش‌رو را در این محافلی که با ذکر شهدا است، منتظر واقعی باقی بمانیم و پیرو راه شهدای و رهبری باشیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، عنوان کرد: تک تک شما عزیزان با همه وجود حس کردید که مجاهد بودن و مجاهدت کردن، انقلابی بودن و انقلابی ماندن و برای اسلام جنگیدن و اداره کردن کار بسیار سخت و پر چالشی است.

قالیباف این سختی‌ها را برای مجاهدان و مومنان یک امر طبیعی دانست و ادامه داد: در سنت‌های الهی در حقیقت سختی‌ها هستند که صف بین مومنان و کفر را جدا می‌کنند‌

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما امروز به یاد همه شهدا و به بهانه عملیات خیبر و بدر در کنار هم هستیم، گفت: دفاع مقدس به تعبیر شهید چمران فرق بین مرد و نامرد را مشخص می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس هرگز تردید به ما وارد نشد، گمان بد پیدا نکردیم، تمامی شما عزیزان به وعده خدا، رسول خدا، شهدای ایمان داشتید و روز به روز ایمان شما افزایش پیدا کرد و در پیشگاه خدا تسلیم شدید.

قالیباف یادآور شد: چند روز پیش فردی گفت اگر امروز فلان کار را انجام ندهید مجبورید ۵۹۸ را بپذیرید، آن روزی که قطعنامه را پذیرفتیم در میدان هم جنگیدیم اما امروز نام شهدا و امام پابرجاست و آمریکا از درون نابود شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که امام راحل (ره) جز برای خدا کلامی نگفت، افزود: حرف بنده به نسل جوان این است که بی رنج گنج میسر نمی‌شود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد، برای انقلاب تلاش و خون دل‌ها خورده شده است.

وی پیروزی در همه عرصه‌ها را ایمان به سنت‌های الهی و مردم باوری توصیف کرد و ادامه داد: اگر امروز در مسائل داخلی دچار مشکل هستیم چون برخی مدیران باورشان به سنت های الهی نیست.

قالیباف با اشاره به اینکه در زمان بنی صدر برای حضور در جبهه باید دژبانی را دور می‌زدیم، گفت: زمانی که در دفاع مقدس مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت کردیم بلافاصله پیروز شدیم، در اقتصاد هم امروز به همین تفکر نیاز داریم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سنت‌های الهی قابل تبدیل نیست، انقلاب اسلامی یک معجزه اجتماعی مبتنی بر سنت‌های الهی بود، جوانان عزیز ما امروز نیازمند این چنین معجزه اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: اگر  بحث اقتصاد و مدیریت کشور مبتنی بر سنت‌های الهی حرکت کنیم تمامی مشکلات ما قابل حل است، اگر مدیرانی که باید برای اقتصاد تصمیم بگیرند در میدان باشند در این حوزه هم مشکلی نخواهیم داشت.

قالیباف افزود: بارها در جمع شما رزمندگان گفته‌ام ممکن است مواضع ما از جهت سیاسی متفاوت باشد اما در حل مشکلات مردم در حوزه مسائل اقتصادی هرگز نگاه سیاسی نداریم هرکاری بتوانیم با این دولت انجام می‌دهیم زیرا وظیفه شرعی و اخلاقی ما است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز باید بنیه اقتصادی کشور را قوی کنیم تا اثر تحریم را خنثی کنیم، گفت: ما در یک نقطه حساس انقلاب اسلامی هستیم، باید تلاش کنیم بتوانیم راه شهدا و امام شهدا را کنار ادامه دهیم که مبتنی بر سنت‌های الهی و ایمان به مردم است.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب و بزرگ‌ترین موفقیت‌های فنی و علمی ما زمانی اتفاق افتاد که جوانان و مردم در صحنه بودند.

در بخشی از این مراسم بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های دفاع مقدس در حضور رییس مجلس توسط فرزند شهید نظرنژاد قرائت شد.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول