اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

عزت و اقتدار ایران عزیز ما مرهون خون شهدا است

امیر سرتیپ رضا آذریان گفت: برای ما فرقی ندارد که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر طواغیت باشد یا بایدن چراکه تقابل جمهوری اسلامی با ایالات‌متحده به خاطر ذات استکباری و سلطه‌جویانه نظام حاکم بر این کشور است و ریشه در مبانی ایدئولوژیک آموزه‌های شهدا دارد.

عزت و اقتدار ایران عزیز ما مرهون خون شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا، امیر سرتیپ رضا آذریان، در ویژه‌برنامه تجلیل از خانواده‌های شهدای مشهد که در تالار همایش‌های اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد، عزت انقلاب را متأثر از صبر عظیم خانواده شهدا دانست و اظهار کرد: امروز هرچه که داریم از شهداست و تمام صلابت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون مجاهدت‌های شهدا و صبر زینبی خانواده‌های معزز آنان است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا افزود: ما از نزدیک با شهدا ارتباط داشتیم و بصیرت عاشورایی و ازخودگذشتگی انقلابی آن‌ها نهال طیبه این نهضت را آبیاری و آن را از گزند دشمنان محفوظ داشته است.

وی با گلایه از نادیده گرفتن مغرضانه انگیزه‌های معرفتی و ایمانی شهدا در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: حدود ۸۵ سال قبل، رضاخان میرپنج درصدد بود تا با القای یک تفکر باستان‌گرایانه، نمونه ناقصی از توسعه به سبک غربی را در این کشور نهادینه کند اما مردم خراسان در برابر این رسوخ فرهنگی مقاومت کردند و تا آخرین نفر در مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند اما دست از آرمان خود برنداشتند.

آذریان ادامه داد: اگرچه به فرموده امام معصوم، وطن‌پرستی نشانه ایمان است اما انگیزه رزمندگان دفاع مقدس از حضور در جبهه‌ها و پاسداشت انقلاب تنها منحصر و محدود در انگیزه‌های وطن‌پرستانه نبود؛ دامنه تقابل حق علیه باطل همواره زیرساخت‌های فرهنگی دارد و به‌طور خاص، مصاف فرهنگی دشمن با خانواده‌های معزز شهدا و جامعه در امتدادهای تقابلی نظامی دیروز مستکبران با شهداست که سرانجام آن باایمان و اراده جامعه ایثارگری کشور به اضمحلال و سرخوردگی بدخواهان انجامید.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا ضمن برشمردن جوانب برخی از کینه‌ورزی‌های دشمنان در تاریخ انقلاب اسلامی تصریح کرد: تحمیل یک جنگ تمام‌عیار، تفرقه‌افکنی و جنگ داخلی، بحران‌آفرینی‌های سیاسی و ترورهای کور مقامات ارشد کشور تنها گوشه‌هایی از توطئه‌های دشمنان در ۴۲ سال اخیر بوده و همه این اقدامات تنها به این خاطر است که غرب از تثبیت انقلاب وحشت دارد.

وی تأکید کرد: دشمن به دنبال آن بود که جمهوری اسلامی به معنایی ماهوی امروزی خود وجود نداشته باشد و از تمام ابزارهایی که در اختیار داشت علیه این نظام مقدس استفاده کرد اما تمام سرمایه‌گذاری‌هایش ناکام مانده است چراکه این مصاف، تقابل باطل در برابر خواست و مشیت الهی است غافل از اینکه هیچ‌کس در برابر اراده پروردگار قدرتی ندارد.

آذریان گفت: در تاریخ نه‌چندان دور این کشور، دشمن حتی از ارائه باروت و سیم‌خاردار به ما اجتناب کرد اما مبنای ایدئولوژیک انقلاب اسلامی که منبعث از نهضت عاشورای اباعبدالله(ع) است، حجت را به‌گونه‌ای بر جوانان این آب‌وخاک تمام کرد که با دست‌خالی در برابر هجمه همه‌جانبه طاغوتیان ایستادگی کردند و حماسه‌هایی به عظمت دفاع مقدس آفریدند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول