اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عصبانیت کشورهای اروپایی و آمریکا از عملیات آزادسازی مأرب در یمن

چهار کشور اروپایی و آمریکا در بیانیه‌ای عملیات آزادسازی شهر مأرب در یمن را محکوم کرده و خواستار توقف آن شدند.

عصبانیت کشورهای اروپایی و آمریکا از عملیات آزادسازی مأرب در یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا بامداد امروز (جمعه) در بیانیه‌ای از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خواستند تا عملیات آزادسازی «مأرب» را متوقف کنند.

به نوشته الجزیره، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای گفت: «دولت‌های فرانسه، آلمان، ایتالیا، پادشاهی متحده و ایالات متحده آمریکا، حمله ادامه‌دار حوثی‌ها به شهر مأرب و حملات علیه عربستان سعودی را که موجب تنش آفرینی گسترده می‌شود، را محکوم می‌کنند.»

در این بیانیه بدون اشاره به اقدامات ائتلاف سعودی علیه یمن، بر تعهد کشورهای غربی به امنیت خاک عربستان سعودی و مرز این کشور با یمن تأکید شده و به جای درخواست از ریاض برای توقف حملات و محاصره، از دولت صنعاء خواسته شده تا به اصطلاح فرصت صلح را مغتنم شمرده و دست از حملات خود بکشد.

چهار کشور اروپایی و آمریکا مدعی شدند که به دنبال حل و فصل سریع بحران یمن هستند و تلاش‌های دیپلماتیک آن‌ها امید زیادی را برای پایان جنگ به وجود آورده است.

این بیانیه در شرایطی صادر می‌شود که نیروهای ارتش و انصارالله یمن به هفت کیلومتری شهر مأرب رسیده‌ و در هفته‌های گذشته مناطق وسیعی را آزاد کرده‌اند.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن نیز در سخنرانی روز چهارشنبه خود گفت: «زمانی که پیروزی میدانی کسب می‌کنیم، آمریکایی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند و خواستار متوقف کردن پیشروی‌ها می‌شوند. فرستاده آمریکا نیز ابراز نگرانی می‌کند. او تنها در این موارد نگران می‌شود».

وی ادامه داد: «سازمان ملل، آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها، کشورهای [حاشیه] خلیج [فارس] تنها زمانی که مردم ما با بمب‌های آمریکایی‌، پرنده‌های [نظامی] انگلیسی و تسلیحات اروپایی کشته می‌شوند ابراز نگرانی نمی‌کنند».

مقامات دولت صنعاء می‌گویند که عملیات مأرب تهاجمی نیست، بلکه تدافعی است و بسیاری از حملات ائتلاف سعودی و تروریست‌های داعش و القاعده از مبدأ این استان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول