اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

توزیع روزانه ۶ هزار تن سیمان در بازار استان بوشهر

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: کارخانه‌ها مکلف به تولید و توزیع ۶۶۰۰ تن سیمان به بازار و پروژه‌های عمرانی شدند تا بازار به آرامش برسد.

توزیع روزانه ۶ هزار تن سیمان در بازار استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رضا جمالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس آخرین وضعیت تولید و عرضه سیمان  بر اساس مصوبه ستاد تنظیم  بازار روزانه ۶۶۰۰ تن از سه کارخانه سیمان استان بوشهر تولید و وارد بازار استان بوشهر می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر توضیح داد: با وجود اینکه صادرات سیمان ممنوعیت و محدودیت ندارد ولی با پیگیری استاندار بوشهر و سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان صمت، صادرات سیمان با ممنوعیت و محدودیت مواجه است و مقرر شد تا زمانی که سیمان مورد نیاز جامعه تامین نشود این ممنوعیت ادامه داشته باشد.

وی تولید روزانه ۶۶۰۰ تن سیمان را از تکالیف ۳ کارخانه استان بوشهر دانست و بیان کرد: این کارخانه‌ها اگر این میزان وارد بازار استان بوشهر کنند می‌توانند تولید مازاد آن را به کشورهای هدف صادر کنند.

جمالی تاکید کرد: تا زمانی که تامین سیمان در استان بوشهر به آرامش نرسیده صادرات سیمان ممنوع است و باید حتما التهاب و تنش در بازار سیمان فروکش کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه از این هفته روزانه ۲۵۰۰ تن سیمان از کارخانه دشتستان تحویل بازار می‌شود اظهار داشت: در این راستا ۲۵۰۰ تن کارخانه سیمان دشتی و ۱۶۰۰ تن هم کارخانه ساروج کنگان به بازار عرضه می‌کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه در یک پرسه زمانی با وقفه تولید سیمان مواجه شدیم سبب شد التهابی در تامین سیمان وارد شود و از سوی دیگر افزایش ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی هنوز در توزیع سیمان به شرایط عادی نرسیده‌ایم.

جمالی در رابطه با گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه عنوان کرد: در اینه زمینه ۷ فقره پرونده تخلف صنفی با ارزش ۱۰ میلیارد ریال برای رسیدگی در تعزیرات حکومتی تنظیم ردشده است و بیش از ۳۰ نفر از عاملان توزیع سیمان که خارج از شبکه توزیع و تخلف کرده‌اند قطع دریافت سهمیه از کارخانه‌های سیمان شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول