اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کجای دنیا صدها هزار داوطلب عاشق در راه حفظ کشور قدم برمی‌دارند/ نباید با دیدن مشکلات جامعه سکوت کرد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: کدام نقطه دنیا می‌توان صدها هزار داوطلب عاشق پیدا کرد که در راه حفظ کشور قدم بردارند و به‌ دنبال زینت‌های دنیا نباشند.

کجای دنیا صدها هزار داوطلب عاشق در راه حفظ کشور قدم برمی‌دارند/ نباید با دیدن مشکلات جامعه سکوت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: یک کلمه رمز همه موفقیت‌هاست و آن تقواست؛ در همه جاها باید تقوا مد نظر قرار گرفته شود.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در روزهای آخر ماه رجب قرار داریم و روزهای نورانی را پشت سر گذاشتیم؛ مخصوصاً دیروز که تمام خوبی‌ها از آن جمع است.

وی افزود: اگر بخواهیم نعمت‌های الهی را بشماریم غیرممکن است اما سه نعمت خدا که بر سر ما منت نهاده شده نعمت پیامبر، اسلام و انقلابی است که مردم مستضعف مسلمان و عزت مسلمانان را نجات داد.

میردامادی خاطرنشان کرد: باید قدر این نعمت‌های بزرگ را بدانیم، گاهی ممکن است مشکلات ما را به خود مشغول کند اما ارزش این نعمت‌ها خیلی بیش‌تر است.

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: امروزه حرف اول در دنیا را رهبر ما می‌زنند و این موضوع نعمت بزرگی است.

وی ادامه داد: منت خدا بر ما رساندنمان به اسلام است و ما نباید بر سر خدا برای مسلمان بودنمان منت بگذاریم.

میردامادی عنوان کرد: دیروز سخنان رهبر حکیم، فقیه و دانشمندان را شنیدیم و ایشان با بیانات رسا و روشن خودشان به‌ طور خاص روی این مسأله تأکید کردند در بعثت تمام پیامبران اهداف بزرگی بوده که در رأس آن توحید و تزکیه بوده‌ است، باید بدانیم که پیامبر آمده‌اند تا انسان‌سازی کنند و در این مسیر انسان‌های زیادی ساختند.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: بعضا صحبت‌هایی می‌کنند که نشانه بی فکری آن‌هاست و آن صحبت‌ها این است که پیامبر چه اختراعی کرده و دانشمندان را با پیامبر مقایسه می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید به این نکته توجه کنیم که مسبب همه اختراعات پیامبر است و باید بدانیم پیامبر راه ارتباط بین خدا و انسان را برای ما روشن کرد، امروزه هر چه علم و اختراع وجود دارد، به برکت وجود پیامبر است و مقایسه ایشان با دانشمندان کار بسیار غلطی است.

میردامادی گفت: تمام دنیا درگیر شده‌اند ولی نظام بهداشتی کدام کشور مانند ایران بود؛ تمام تلاش‌های کادر درمان از برکات ایمان آن‌هاست.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به شکل‌گیری کمک‌های مؤمنانه در زمان شیوع کرونا اظهار داشت: وقتی بحث کمک مؤمنانه مطرح می‌شود، دنیا باید فیلم این موارد را به دنیا نشان دهد و اثبات کند که پیروان پیامبر چه کردند.

وی تأکید کرد: سال نو نزدیک است و باید حواسمان به مستضعفین و فقرا باشد؛ حتی گاهی ظاهر آن‌ها این موضوع را نشان نمی‌دهد ولی باید به آن‌ها توجه کنیم.

میردامادی خاطرنشان کرد: در کدام نقطه دنیا می‌توان صدها هزار داوطلب عاشق پیدا کرد که در راه حفظ کشور قدم بردارند و به‌ دنبال زینت‌های دنیا نباشند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ساخت واکسن کرونا در داخل کشور تأکید کرد: امروز می‌بینیم واکسنی که کشف کردیم جزء بهترین واکسن‌های دنیا است؛ باید بدانیم ما که بودیم و دشمن با ما چه کرد.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه خطبه‌ها افزود: ما بدهکاری و مدیونی‌های زیادی داریم؛ گاهی اوقات خانواده شهدا مراجعه می‌کنند و می‌گویند دل‌شان از خیلی موارد می‌سوزد؛ باید حواسمان را به آه این عزیزان جمع کنیم؛ در کشوری که صدها هزار نفر تقدیم اسلام شده‌است، باید راه و‌خون آن‌ها‌ را حفظ کرد.

وی با اشاره به اینکه در دین ما‌ نماز، زکات و امر به معروف وظیفه‌ است، خاطرنشان کرد: روز گذشته هم رهبر انقلاب اسلامی به این نکات اشاره‌ای داشتند؛ نباید ارزش‌های دینی فراموش شود و در این مسیر در کشتی‌ای ساکن هستیم که دریای آن خون شهداست.

میردامادی با اشاره به در پیش بودن انتخابات بیان داشت: در انتخابات آینده فقط نباید به رأی خود اکتفا کرد و وظیفه داریم اطرافیان را برای روی کار آمدن یک فرد لایق و‌ دلسوز ارشاد کرد؛ نباید کاری کنیم که افراد نالایق بر سر کار بیایند و با پول مردم برای خود ویلا بسازند؛ در انتخابات باید دعا کرد کسی بیاید که دلسوز مردم و کشور باشد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: چرا با دیدن مشکلات در جامعه ساکتیم و مسؤولان نیز کاری نمی‌کنند؛ در انتخابات به رئیس‌جمهور جوان، متعهد، کاردان، دلسوز و دشمن‌شناس توجه کنیم تا شاهد یک دولت اسلامی باشیم.

میردامادی با اشاره به آیات قرآن گفت: عده‌ای فقط از آیات قرآن که به نفع‌شان است استفاده می‌کنند و می‌گویند پیامبر با مشرکان عهد بستند؛ چرا به آیات بعد آن توجه ندارند.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان ادامه داد: با فرارسیدن این ماه، مناجات شعبانیه را فراموش نکنیم و خود را با اعمال مستحبی این ماه مشغول کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول