اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار مسکو به واشنگتن؛ «استقرار موشک در آسیا را تلافی می‌کنیم»

وزارت خارجه روسیه با هشدار به دولت جدید آمریکا درباره هر نوع استقرار سامانه موشکی در منطقه آسیا-اقیانوس آرام، گفت مسکو این اقدام را تلافی خواهد کرد.

هشدار مسکو به واشنگتن؛ «استقرار موشک در آسیا را تلافی می‌کنیم»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) درباره استقرار سامانه موشکی آمریکا در ژاپن هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، زاخارووا در نشست خبری هفتگی گفت اگر آمریکا در ژاپن، موشک یا سامانه موشکی مستقر کند، روسیه نیز برای دفاع از امنیت ملی خود، این اقدام را تلافی خواهد کرد.

وی در این باره توضیح داد: «استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد به هر شکلی در مناطق مختلف جهان از جمله منطقه آسیا-اقیانوس آرام، از نقطه نظر امنیت بین‌الملل و منطقه، تاثیر جدی در ثبات‌زدایی دارد. این اقدام باعث شروع شدن دور جدیدی از رقابت تسلیحاتی با عواقب غیرقابل پیش‌بینی می‌شود».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به واشنگتن هشدار داد: «واضح است که چنین اتفاقاتی به هیچ‌وجه، امنیت ایالات متحده را تقویت نمی‌کند، چه برسد به متحدانش. ظهور تهدیدات موشکی بیشتر قطعا با اقدام تلافی‌جویانه ما مواجه خواهد شد».

زاخارووا همچنین خبر داد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در تاریخ هفدهم مارس (۲۷ اسفند) با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مسکو دیدار می‌کند.

بر این اساس، اشکنازی قرار است در تاریخ هفدهم مارس و به مناسبت سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین مسکو و تل‌آویو، به روسیه سفر کند.

به نوشته «تاس»، وی توضیح داد که اشکنازی و لاوروف قرار است علاوه بر روابط دو جانبه و همکاری‌های اقتصادی، درباره مسائل منطقه و بین‌المللی از جمله مذاکرات سازش با فلسطینی‌ها صحبت کنند.

پیش از این نیز لاوروف در کنفرانس خلع سلاح در شهر ژنو گفته بود: «تداوم "مأموریت‌های مشترک هسته‌ای" ناتو را که مغایر با معاهده منع گسترش سلاح های اتمی است، غیر قابل قبول می‌دانیم». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول