اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۱۷ تعاونی مردم‌یار در داراب آغاز به کار کرد

آیین راه‌اندازی ۱۷ تعاونی مردم‌یار با حضور بانوان کارآفرین بخش‌های تابع شهرستان داراب و مسئولان برگزار شد.

۱۷ تعاونی مردم‌یار در داراب آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، در این مراسم، نمایشگاهی از غرفه‌های هنرهای دستی و مشاغل خانگی بانوان کارآفرین در هتل نقش شاپور داراب در معرض دید عموم قرار گرفت که شامل غرفه‌های هنرهای دستی از قبیل دوخت لباس، بافت عروسک همچنین نقاشی روی سفال (هفت‌سین)، گوهرتراشی، خوراکی‌های و شیرینی‌های بومی و محلی بود.

بانوان کارآفرین بانوان شهرستان داراب که پیش از این نیز در نمایشگاه‌های مشاغل خانگی حضور پررنگ و مشارکتی جدی داشتند، ثابت کردند که می‌توان با مشاغل خرد و خانگی، کارهای کم نظیر در جهت درآمدزایی و کمک به اقتصاد خانواده همچنین حضوری پویا در سطح جامعه داشت.

طی گفتگو با تعدادی از کارآفرینان، مشخص شد مشکل آنها دریافت تسهیلات و دردسرهای است که برای دریافت وام و ارائه ضامن دارند.

اختصاص رتبه دوم تشکیل تعاونی‌ها به داراب

رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی شهرستان داراب در روند برپایی این نمایشگاه به خبرنگار فارس گفت: یکی از رسالت‌های اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی، توسعه اشتغال در قالب تشکیل تعاونی‌ها است که در این راستا تاکنون ۵۵۰ تعاونی در سطح شهرستان داراب به ثبت رسیده است.

صدیقه ثبوت ادامه داد: امسال نیز ۳۵ تعاونی به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۷ تعاونی در قالب مردم‌یار تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: در قالب پشتیبانی، تسهیلات بلاعوض به این تعاونی‌های ارائه شده و ۱۵ تعاونی تسهیلاتی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

رئیس اداره کار، رفاه تعاون اجتماعی داراب اظهار داشت: تعاونی‌ها با رویکرد صیانت از کسب و کار کوچک و مشاغل خانگی همچنین توسعه توانمندسازی بانوان ایجاد شده است و تشکیل و حمایت از آنها استمرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: طی ارزیابی عملکرد توسط اداره‌کل کار و تعاون استان فارس، داراب در زمینه تشکیل و توسعه تعاونی‌ها، رتبه دوم استان را کسب کرده است.

لزوم هموارسازی عرضه محصولات کارآفرینان

مدیر کانون بسیج کشاورزی داراب نیز در گفتگو با فارس اظهار داشت: تاکنون ۱۷ تعاونی مردم‌یار تأسیس شده و سه تعاونی دیگر نیز در آستانه راه‌اندازی است.

سلیمان صفری افزود: هر تعاونی بستگی به تعداد صندوق‌ها، از ۳۰ تا ۴۰۰ نفر عضو  فعال دارد.

وی با اشاره به حمایت بسیج سازندگی از صندوق‌های قرض الحسنه بیان کرد: سهمیه ما ایجاد ۴۸ صندوق در مدت سه سال بود که به دلیل استقبال مردم و کارآیی موجود، طی این مدت ۱۶۸ صندوق قرض‌الحسنه ایجاد شده است.

صفری با اشاره به ایجاد بازار فروش برای عرضه محصولات این تعاونی‌ها اظهار داشت: در زمینه رونق بازار مصرف و عرضه محصولات این تعاونی‌ها، بسیج سازندگی اقدام به راه‌اندازی نرم‌افزاری توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان کرده که در آن، هزار نفر استارتاپ می شوند.

مدیر کانون بسیج کشاورزی داراب اضافه کرد: بسیج سازندگی همچنین تفاهم‌نامه‌ای جهت عرضه محصولات کارآفرینان با دیجی کالا ایجاد کرده که آنها می‌توانند با یوزر اختصاصی در این سامانه به عرضه محصولات خود بپردازند.

وی ضمن تاکید بر توسعه طرح‌های خوداشتغالی بیان کرد: در روند عرضه مستقیم نیز این محصولات در کارگاه‌هایی که استانداردسازی شده اند، عرضه می‌شوند و محصولات خانگی نیز جهت دریافت مجوز سیب سلامت مورد حمایت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول