اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سازمان ملل به جای حمایت از مظلومان، طرف ظالمان را می‌گیرد

امام‌جمعه نطنز گفت: یمن در اوج تحریم توانسته با استعداد خودشان وسایل دفاعی را بسازند و تأسیسات نفتی سعودی‌ها را هدف قرار بدهند، اما صدای آمریکا و سازمان ملل از این حرکت درآمده، حمایت سازمان ملل از ظالم خیلی خنده‌دار است، سازمان مللی که باید حامی مظلومان باشد امروز طرف ظالم را گرفته است.

سازمان ملل به جای حمایت از مظلومان، طرف ظالمان را می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز با تبریک عید مبعث اظهار کرد: سه کشور اروپایی برای ثبت قطعنامه جدید در شورای حکام علیه ایران منصرف شدند و عقب‌نشینی کردند و این عقب‌نشینی یک ظاهر دارد اما دو عامل بسیار مهم در تصمیم آنها تأثیرگذار بود.

امام‌جمعه نطنز افزود: نکته اول اینکه اگر این قطعنامه شورای حکام تصویب می‌شد با واکنش شدید جمهوری اسلامی ایران مواجه و چه‌بسا ممکن بود ایران از آژانس بیرون بیاید، کما اینکه خیلی از کشورها تحت پوشش و آژانس نیستند؛ اما نکته دوم اینکه این‌ها دیگر چیزی برای تصویب ندارند و آنچه برای تحریم و متوقف کردن ایران بوده است تاکنون استفاده کرده‌اند.

وی گفت: به برکت خون شهدا و کوری چشم دشمنان هر روز قوی‌تر می‌شویم و این عقب‌نشینی نتیجه مقاومت و وحدت دولت و مجلس است که هرگاه در موضع وحدت قرار داشتیم دشمن ما عقب‌نشینی کرد.

یعقوبی در خصوص ملاقات پاپ با آیت‌الله سیستانی گفت: این دیدار نوعی تقدیر و سپاس از مرجعیت شیعه بود، مرجعیت شیعه در هنگام حمله داعش حکم جهاد را صادر کرد که با این جهاد حتی خیلی از اهل سنت هم برای کمک به مردم عراق به میدان آمدند و با تشکیل نیروی حشدالشعبی که حتی غیرمسلمان هم وجود داشت، نیروی مقاومت عراق با حکم آیت‌الله سیستانی شکل گرفت.

امام‌ جمعه نطنز تصریح کرد: پاپ برای تشکر از آیت‌الله سیستانی و نیروهای حشدالشعبی که در دوران جنگ داعش باعث نجات جان مسیحیان شده بود به عراق آمده بود، نمایش ساده‌زیستی در منزل ساده، پذیرایی ساده، اخلاق کریمانه و تأمین سفر از سوی نیروهای حشدالشعبی از نکات قابل‌توجه این ملاقات بود.

وی خاطرنشان کرد: یک ماه قبل از ملاقات پاپ با آیت‌الله سیستانی در فضای مجازی تبلیغات سوء علیه مرجعیت عراق و ایران به راه افتاده بود که راه مرجعیت نجف از قم جداست و مرجعیت نجف به ظلم و استکبار گرایش دارد، ولی دفاع جانانه آیت‌الله سیستانی از مردم مظلوم فلسطین و سایر مسلمانان جهان، نشان داد که نقشه پلید و کثیف استکبار نقش بر آب است.

یعقوبی با اشاره به فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در روز مبعث گفت: قطعاً انقلاب ما ادامه راه بعثت نبی اکرم(ص) بود و دشمن برای شکستن ادامه بعثت با تشکیل حکومت جمهوری اسلامی مخالفت و بعد از پیروزی نیز می‌خواستند این خط را بشکنند ولی راه نجات مسلمین و ناکام ماندن دشمنان قسم‌خورده بصیرت و استقامت است.

امام‌جمعه نطنز ادامه داد: دشمن به دنبال این است که ما را از بصیرت و استقامت دور کند و می‌خواهد در فضای مجازی مشغول کار عبث و بیهوده شویم که از صبر و استقامت و بصیرت دور بمانیم اما باید از فرصت فضای مجازی به‌ خوبی استفاده کنیم و امیدآفرینی و توجه به استقامت و بصیرت را برای مردم تبیین کنیم.

وی بیان کرد: یمن در اوج تحریم توانسته با استعداد خودشان وسایل دفاعی را بسازند و تأسیسات نفتی سعودی‌ها را هدف قرار بدهند، اما صدای آمریکا و سازمان ملل از این حرکت درآمده، حال صدای آمریکا که طبیعی است دربیاید چون حامی ظالم است اما اقدام زشت سازمان ملل و حمایت سازمان ملل از ظالم خیلی خنده‌دار است، سازمان مللی که باید حامی مظلومان باشد امروز طرف ظالم را گرفته است.

یعقوبی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: بعضی از مردم ما احتیاج خود را هم گران تهیه می‌کنند هم سخت، مسؤولان ما دارد چه‌کار می‌کنند؟ مسؤولی که از امکانات دولتی استفاده می‌کند باید برای برداشتن قدمی برای نظارت و جلوگیری از گرانی کاری بکنند و جلوی احتکار و گرانی را بگیرد، البته برای شب عید سپاه نطنز قصد تهیه ۱۷۰۰ بسته غذایی را دارد که ما باید به این حرکت مواسات توجه کنیم.

امام‌جمعه نطنز اذعان کرد: ثبت‌نام شوراهای شهر و روستا هم شروع‌ شده است از عزیزان خواهش می‌کنیم از جناح‌بازی سیاسی‌کاری پرهیز کنید و کسانی که می‌خواهند شورا ثبت‌نام کنند، بیایند و برنامه‌های خود را ارائه کنند، زیبنده شورا نیست که بیاییم فامیل بازی، قوم‌گرایی و جناح‌بندی راه بیندازیم که این‌ها برای شهر ما خسارت آور خواهد بود، بیاییم عاقلانه رأی بدهیم و مردم هم افراد دارای برنامه خوب را انتخاب کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول