اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سفر به قشم متناسب با ظرفیت جزیره انجام شود/ عقب‌نشینی اروپا یعنی پیروزی ایران در جنگ اراده‌ها

امام جمعه قشم گفت: بستن راه‌های ورود به جزیره قشم همانند ولنگاری در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی راهکاری منطقی نیست و باید سفر به این جزیره متناسب با ظرفیت آن انجام شود.

سفر به قشم متناسب با ظرفیت جزیره انجام شود/ عقب‌نشینی اروپا یعنی پیروزی ایران در جنگ اراده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام میثم تارم ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان قشم اظهار داشت: سامانه‌ای ویژه کسانی که قصد سفر به قشم را دارند طرح‌ریزی شده و کسانی که قصد سفر به جزیره قشم را دارند باید در آن ثبت نام کنند.

وی افزود: سفر به قشم باید مدیریت شود و این منطقی‌ترین راه در شرایط کرونایی موجود برای کمک به اقتصاد زیان دیده مردم قشم است.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: بستن راه‌های ورود به جزیره قشم همانند ولنگاری و نادیده گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی راهکاری منطقی نیست.

دکتر تارم بهترین راه را جامع‌نگری و میانه‌روی دانست و ادامه داد: باید بجای ممنوعیت ورود مسافر به جزیره قشم، سفرها را مدیریت و کنترل کرد تا مسافران و گردشگران به اندازه ظرفیت و قدرت پاسخگویی جزیره وارد شوند.

وی اضافه کرد: سایر زمینه‌ها همچون عروسی‌ها و مجالس عزا نیز باید توسط مسوولان مربوطه مدیریت شود تا مقابله‌ای کارآمد با ویروس منحوس کرونا را شاهد باشیم.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: واکسیناسیون گسترده کرونا در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد و در اندک زمان باقی مانده نیز باید با دقت و حساسیت، شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه رعایت شود.

حجت‌الاسلام تارم با تقدیر از عملکرد شرکت‌ها، صنایع، هتلداران، کسبه و اصناف این جزیره در تعطیلی‌های خودجوش ابتدای شیوع کرونا و نگهداشت نیروی کار علیرغم مشکلات اقتصادی، خاطرنشان کرد: از شما می‌خواهیم همچنان نیروی کار خود را حفظ کنید و مسوولان مربوطه نیز باید کمک کار تحقق این مهم باشند.

وی گفت: ادارات خدمت‌رسان همچون برق بویژه در این شرایط کرونایی باید مراعات حال اصناف خدمات‌رسان مثل هتلداران را داشته باشند که البته از عملکرد اداره برق رضایت کامل وجود دارد و سایر بخش‌ها هم باید این رعایت را داشته باشند.

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: قطع آب یک هتل در حقیقت بستن آب از روی شخصی است که در جزیره قشم مهمان است و این مسئله زیبنده نیست.

حراست از ارزش‌های اسلامی مهمترین هدف شهداست

حجت‌الاسلام تارم سالروز تشکیل بنیاد شهید و روز شهدا را گرامیداشت و افزود: آنچه از اقتدار، افتخار و سربلندی در دنیا داریم و سبب شده امروزه به عنوان یک کشور هسته‌ای، مستقل، مقتدر و دارای پیشرفت‌های علمی گسترده مطرح باشیم همگی ثمره خون شهداست.

وی ادامه داد: همواره باید خود را مدیون خون شهدا و خانواده‌های آنان دانسته، در راستای اهداف آنان که غالبا در وصیت نامه شهدا نیز منعکس شده گام برداریم که مهمترین آن‌ها همان تبعیت از ولی فقیه، در صحنه بودن و حراست از ارزش‌های اسلامی است.

عقب‌نشینی اروپا بیانگر پیروزی ایران در جنگ اراده‌ها است

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: عقت‌نشینی اروپای فریب‌کار از قطعنامه ضد ایرانی خود هر چند ممکن است تاکتیکی باشد اما این عقب‌گرد ثمره گفتمان مقاومت، ایستادگی و کوتاه نیامدن ایران اسلامی از اهداف خود، قانون مجلس شورای اسلامی و یک صدایی است که از کشور به جهان غرب مخابره شد.

دکتر تارم ادامه داد: این عقب‌نشینی دشمن نشان داد امروزه جنگ، جنگ اراده‌ها است و هر اراده‌ای که مقاوم و هوشمندانه‌تر باشد پیروز میدان خواهد بود.

وی گفت: در عین حال نباید ساده انگاری کنیم که اروپا به طور کامل از مواضع خود عقب نشینی کرده زیرا آنان همواره به نحوی دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا هستند و به اقتضای زمان نقش ایفا می‌کنند.

امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به سخنان رهبری در عید سعید مبعث تصریح کرد: باید بپذیریم راه حل مشکلات در درون کشور است و مسوولان بایستی با مدیریت انقلابی و کارآمد بی‌نظمی و مشکلات موجود را سامان دهند.

«سپاه» در تمامی مرزها پاسدار نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام تارم با بیان اینکه روزهای پایانی ماه رجب و آغازین روزهای ماه شعبان را باید قدر دانست، عنوان کرد: ماه شعبان ماه ولایت است که در ابتدای آن میلاد فرخنده سرورو و سالار شهیدان(ع)، امام سجاد(ع) و علمدار کربلا واقع شده است.

وی روز پاسدار و جانباز را گرامیداشت و اظهار کرد: پاسداران نظام جمهوری اسلامی ایران بویژه سبزپوشان سپاه پاسداران هم از نظر نظامی و هم علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مایه حفظ نظام هستند.

امام جمعه شهرستان قشم جانبازان را اسوه‌های عینی صبر و استقامت معرفی کرد و افزود: مسوولان باید با حرکت در راستای اهداف نظام اسلامی قدران بسیجیان، پاسداران و جانبازان باشند.

«تقوا» ملاک الهی برتری انسان‌ها از یکدیگر است

در خطبه نخست با تاکید بر لزوم حفظ اخوت و برادری در جامعه اسلامی، افزود: مردان و زنان جامعه ایمانی باید از تمسخر و تهمت زدن به یکدیگر پرهیز کنند.

تقوا را ملاک برتری و کرامت انسان‌ها در پیشگاه خداوند دانسته، ادامه داد: جامعه واحد ایمانی باید علاوه بر پرهیز از تمسخر و سایر رذایل اخلاقی، نسبت به اصلاح ذات البین اهتمام کنند.

به گزارش فارس، امام جمعه قشم پس از اقامه نماز عبادی-سیاسی جمعه با همراهی جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، مسوولان و‌ دیگر نمازگزاران آدینه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافتند و ضمن عطرافشانی مرقد مطهر شهدا با آرمان امام(ره) و شهدا تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول