اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

امروز نفرت بر علیه آمریکا جهان را فرا گرفته است

امام جمعه موقت ورامین گفت: امروز نفرت بر علیه آمریکا جهان را فرا گرفته است و این عملکرد سخیف زمینه‌ساز اُفول این شیطان شده است.

امروز نفرت بر علیه آمریکا جهان را فرا گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین طی سخنانی با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز شهدا، اظهار کرد: تکریم خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه اخلاقی، انسانی و اسلامی همه ما است، همه باید در این مسیر بکوشیم و حرمت این عزیزان را حفظ کنیم.

وی حفظ وصایا و آثار شهدا و دفاع از آرمان‌های آن‌ها را وظیفه خانواده‌ها و یادگاران شهدا قلمداد کرد و گفت: البته مسؤولان در تمام جایگاه‌های کشور نیز موظف به پاسداشت شهدا هستند، البته برخی مسؤولان در دیدار با خانواده شهدا همت می‌گمارند و برخی نیز فرصت ندارند، اما باید بدانیم، تکریم خانواده شهدا تنها به دیدار این عزیزان نیست و مهم تکریم در رفتار و عمل است.

امام جمعه موقت ورامین طرح این پرسش‌ها که «امروز در ادارات، بازار و خانواده‌های ما چه می‌گذرد و آیا برخی رفتارهای ما مورد تأیید شهدا است؟» ادامه داد: شهدا حاضر و بر اعمال ما ناظر هستند، من به خودم و همه صاحبان قلم، بیان، قدرت، مقام و مسؤولیت توصیه می‌کنم، مراقب باشیم عاق شهدا نشویم.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه امروز عزت، امنیت و استقلال کشور مدیون شهدا است، ابراز کرد: برخی رفتارها پشت میزهای مسؤولیتی با آرمان‌های شهدا متفاوت است.

وی بابیان اینکه باید همیشه یاد شهدا را ولو با یک عکس و تصویر گرامی داشت، یادآور شد: روز بزرگداشت شهدا تنها ۲۲ اسفند نیست، بلکه در طول سال باید به یاد شهدا باشیم، امروز در مقابله با انحرافات در فضاهای اجتماعی و سیاسی بیش از هر زمان دیگر نیازمند زنده نگه داشتن یاد شهدا هستیم، باید جوانان در فضای مجازی همواره از خاطرات و یاد شهدا بگویند و بنویسند.

خطیب موقت جمعه ورامین بر برگزاری یادواره‌های شهدا تأکید کرد و افزود: این یادواره‌های شهدا ولو به طور محدود در مساجد، پایگاه‌های بسیج و فضای رسانه‌ای می‌تواند حرکت انقلاب را بیمه کند، لذا حتی خانواده‌های شهدا نیز باید در این مسیر همت کرده و از برگزاری یادواره‌های شهدا و هم رزمانشان غفلت نکنند.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از افرادی که خود را برای خدمت در این عرصه به مردم توانمند می‌دانند، خواست تا در انتخابات شرکت کنند و افزود: اگر توانایی خدمت به مردم را داشته باشیم، داوطلب حضور در این عرصه شدن یک وظیفه است.

وی گفت: مردم نیز باید بدانند، سرنوشت خود را خودشان در انتخابات تعیین می‌کنند، لذا ضمن حضور حداکثری در انتخابات باید به فرد واجد شرایط رأی دهند.

امام جمعه موقت ورامین از هیأت‌های اجرایی و نظارت نیز خواست، شرایط را برای حضور افرادی که توانمندی لازم را دارند فراهم کنند.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی، عنوان کرد: این وضعیت مایه شرمندگی همه است و گویا اصلاً گوش شنوایی هم وجود ندارد و کسانی که خود مسؤول رسیدگی به این اوضاع و مبارزه با این گرانی‌ها هستند به سخنرانی اکتفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این وضعیت اسف‌بار برای دریافت برخی مایحتاج بهانه به دشمنان داده است، مطرح کرد: مردم دست به دست یکدیگر بدهید و کشور را از تفکر غرب زدگان نجات دهید تا زمانی که آدم‌های غرب زده و تفکرات لیبرالی در برخی مستندها تکیه زده باشند همین آش و همین کاسه است و باید به این تفکر دست رد زد و عناصر دلسوز و انقلابی و کارآمد جایگزین این افراد شود.

امام جمعه موقت ورامین در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی یادآور شد: جوانان به عنوان افسران جنگ نرم باید امیدآفرینی، دعوت به ایستادگی و مقاومت کنند و از این فضا برای بصیرت‌آفرینی، خسته نشدن، تنبلی و بیکاری پیشه نکردن استفاده کنند چرا که فضای مجازی یک عرصه تعیین‌کننده برای همه است و هیچ کجای دنیا این عرصه را در اختیار دشمنان نمی‌گذارد ولی باید اعتراف کرد که این فضا می‌تواند توسط افراد و جریانات توانمند به سوی ارزش‌ها سمت و سو پیدا کند لذا باید جوانان عزم خود را جذب کنند و در فضای مجازی فعال‌تر و کارآمدتر شوند.

حجت الاسلام محمودی مورد بعدی را تبیین جنایات آمریکا در کشورهای مختلف بیان کرد و افزود: بمباران اتمی ژاپن و کشتار ۲۲۰ هزار نفر، تجاوز شش ساله به مردم مظلوم یمن، کشتن افراد به دست رژیم سعودی و قطعه قطعه کردن اشخاص، بمباران شیمیایی حلبچه در سال ۶۶ و موارد دیگر از عناوین مهم کارنامه سیاه و ننگین دولت‌مردان شیطان‌صفت آمریکا این مورد است که تمام این جنایات با حمایت آن‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه امروز نفرت بر علیه آمریکا جهان را فرا گرفته است، خاطرنشان کرد: این عملکرد سخیف زمینه ساز اُفول این شیطان شده است و ملت بصیر و انقلابی ایران از ابتدا آمریکا را شناخته و با تمام توان بر علیه آمریکا ایستادند تا اُفول و فروپاشی این قدرت استکباری از پا نخواهند نشست.

امام جمعه موقت ورامین ابراز کرد: پرتاب موشک و رونمایی از موشک‌های جدید گونه‌ای از قدرت نمایی‌ها است و امروز دیگر یمن دستش خالی نیست، رژیم آل‌سعود با موشک‌های قدرتمند یمنی مواجه است و با لطف الهی و مقاومت مردم یمن آل‌سعود شکست خواهد شد و زمینه اُفول این خاندان مزدور فراهم می‌شود.

حجت الاسلام محمودی تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل و اروپا نیز بدانند انقلاب اسلامی ایران و آزادگان دنیا در پرتو هدایت‌های امام و رهبری در برابر آن‌ها خواهند ایستاد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول