اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شکست اروپا در تصویب قطعنامه علیه ایران نتیجه اتحاد مسؤولان است

امام جمعه سلطانیه گفت: شکست اروپا در تصویب قطعنامه علیه ایران نتیجه اتحاد مسؤولان، دست برتر ایران، موضع قاطعانه مجلس، مقاومت و ایستادگی ملت به رهبری مقام معظم رهبری در تبیین سیاست برجامی است.

شکست اروپا در تصویب قطعنامه علیه ایران نتیجه اتحاد مسؤولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام  سید عمران حسینی نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با دعوت مؤمنین و نمازگزاران به رعایت تقوا و دوری از گناه، تقوا را عامل تزکیه و تزکیه را فلسفه بعثت دانست و اظهار داشت: ایمان، هدایت، حکومت مستضعفین و بعثت پیامبر از نعمتها و منّت‌های عظیم الهی برای انسانها است.

وی به مسئله توافق هسته‌ای ایران با آمریکا و اروپا و ادامه دشمنی‌ها و عهدشکنی‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه عده‌ای که از آرمان‌های انقلاب برگشته‌اند و ضد انقلاب شده‌اند، جمهوری اسلامی را متهم به ناسازگاری با دنیا می‌کنند، با رد این مطلب، تصریح کرد: آنکه با ایران اسلامی دشمنی می‌کند آمریکا و چند کشور اروپایی است و البته ایران اسلامی هم در مقابل ظالمین و مستکبرین و دشمنان خواهد ایستاد و با صبر و بصیرت آنان را  شکست خواهد داد. 

خطیب نماز جمعه سلطانیه مسئله هسته‌ای، تحریم‌ها و توقیف اموال ایران را نمونه‌هایی از دشمنی‌ها با ایران دانست و با بیان اینکه در توافق هسته‌ای در زمانی که ترامپ علنا با برجام مخالف بود، اروپا خود را حامی توافق هسته‌ای نشان می‌داد اما الان که به ظاهر رئیس جمهور جدید آمریکا انعطاف نشان می‌دهد، اروپا علنا دشمنی می‌کند که نمونه آن تلاش برای تصویب قطعنامه علیه ایران بود که البته شکست خورد، افزود: شکست اروپا در تصویب قطعنامه علیه ایران نتیجه اتحاد مسؤولان، دست برتر ایران، موضع قاطعانه مجلس، مقاومت و ایستادگی ملت به رهبری مقام معظم رهبری در تبیین سیاست برجامی است. 
امام جمعه سلطانیه به ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه طبق اصل ۱۰۰ قانون اساسی وظایف شوراها بسیار سنگین است، با دعوت کاندیداها به مطالعه قوانین و وظایف شوراها گفت: انتظاراتی که از شوراها بوده، در سراسر کشور کمتر برآورده شد که نشانگر این است هنوز با آن اهداف فاصله دارند.

حسینی نسب با بیان اینکه تخلفات و مشکلات و بازداشت‌های به وجود آمده در شوراها و شهرداری‌ها در کشور، وظیفه هیأت نظارت را سنگین‌تر می‌کند، اذعان داشت: هیأت نظارت باید در تایید صلاحیت‌ها دقت کنند و قانون را ملاک عمل قرار دهند تا هم حق کاندیدا و هم حق مردم ضایع نشود.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۲۶ قانون انتخابات شوراها و تبصره ۲ آن، سکونت در محل آن هم یکسال متصل به اخذ رای شرط کاندیدا شدن است و حتی اگر بعد از انتخاب، محل سکونت خود را تغییر دهد سلب عضویت می‌شود، ولی به این شرط توجه نشده و لذا شورا اگر در محل خدمت ساکن نباشد نمی‌تواند شهردار را مکلف به سکونت در محل خدمت کند، تاکید کرد: هیأت نظارت بر انتخابات شوراها باید با نظارت انقلابی و مدیریت صحیح، زمینه انتخاب درست را فراهم کند.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به آغاز ثبت‌نام و پذیرش حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و اینکه شهرستان سلطانیه به خاطر کمبود روحانی مشکل دارد، ادامه داد: جوانان مومن، مُستَعِد و علاقمند به تحصیل در حوزه اقدام و خانواده‌ها نیز آنان را تشویق کنند.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول