اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انتقاد البرادعی از سرکوب مخالفان از سوی دولت السیسی

«محمد البرادعی» از شخصیت‌های سیاسی مصر در صفحه توئیتر خود از بازداشت فعالان سیاسی و زندانی کردن آن‌ها بدون محاکمه انتقاد کرد.

انتقاد البرادعی از سرکوب مخالفان از سوی دولت السیسی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد البرادعی» مدیرکل اسبق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاون اسبق رئیس‌جمهور مصر (۲۰۱۳) در صفحه توئیتر خود از از زندانی کردن مخالفان سیاسی و بدون طی مراحل دادسری انتقاد کرد.

البرادعی در واکنش به بازداشت «زیاد العلیمی» وکیل و فعال سیاسی مصری، نوشت: «همانگونه که در علم حقوق یاد گرفته‌ایم. عدالت قطره‌چکانی، بی عدالتی است. زیاد العلیمی را به خوبی می‌شناختم، او با اراده و اخلاص بالایی به عنوان یک وکیل جوان در انقلاب ژوئن (انقلاب 2011) شرکت کرد و همواره به فعالیت حزبی اعتقاد داشت و بر این باور بود که با اقدام سیاسی می‌توان تغییر ایجاد کرد.»

البرادعی سپس نوشت: «بسیار دردناک است که زیاد و دوستانش بدون محاکمه و به اتهام تروریسم به زندان افتاده‌اند. آن‌ها آینده مصر هستند و این خیلی خطرناک است که امید را در دل‌هایشان بکشیم.»

«زیاد العلیمی» (۴۱ ساله) در ژوئن ۲۰۱۹ به همراه هفت تن دیگر به اتهام عضویت در گروههای تروریستی و مشارکت در حمله به نهادهای حاکمیتی بازدشت شدند. در آوریل ۲۰۲۰ نیز یک دادگاه مصری او و ۱۳ فعال سیاسی دیگر را به مدت پنج سال در لیست تروریستی قرار داد که انتقادات بین‌المللی زیادی را موجب شد.

البرادعی در آگوست ۲۰۱۳ و به دنبال کشتار طرفداران محمد مرسی از سوی ارتش، از سمت معاونت امور بین‌الملل رئیس‌جمهور موقت وقت (عدلی منصور) استعفاء داد و به اتریش رفت.

امروز نیز ۳۱ کشور غربی از جمله آمریکا در بیانیه‌ای خواستار توقف بازداشت مخافلان سیاسی به بهانه جرائم تروریستی شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول