اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دوستی و حسن همجواری ایران و روسیه در راستای ثبات و امنیت در منطقه هر سال مستحکم‌تر می‌شود

وزارت خارجه روسیه در بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل در بیانیه‌ای اعلام کرد: دوستی و حسن همجواری بین ایران و روسیه در راستای منافع مردم دو کشور و نیز ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و فراتر از آن هر سال مستحکم‌تر می‌شود.

دوستی و حسن همجواری ایران و روسیه در راستای ثبات و امنیت در منطقه هر سال مستحکم‌تر می‌شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه همزمان با بیستمین سالگرد امضای معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ۱۲ مارس ۲۰۲۱ مصادف با بیستمین سالگرد امضای قرارداد اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مصادف است.

این بیانیه می‌افزاید: این سند مرحله‌ای تاریخی در روابط بین کشورهای ماست. ایران و روسیه ضمن علاقه‌مندی برای تحکیم مناسبات در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی- تجاری، علمی- فنی، فرهنگی- بشردوستانه و دیگر حوزه ها و نیز با درک ضرورت ایجاد صلح بر اساس پایبندی دقیق به مفاد منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی، توافق کرده‌اند تا روابط بین خود را بر مبنای اصول برابری حاکمیتی، اعتماد متقابل، احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی، استقلال و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر تنظیم کنند. 

* دوستی و حسن همجواری بین ایران و روسیه در راستای منافع مردم دو کشور و نیز ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و فراتر از آن سال به سال مستحکم‌تر می‌شود

در این بیانیه آمده است: دوستی و حسن همجواری بین ایران و روسیه در راستای منافع مردم دو کشور و نیز ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و فراتر از آن سال به سال مستحکم‌تر می‌شود.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه عنوان کرده است: تهران و مسکو با «بسته‌ای» از دستاوردها در همه حوزه‌ها به استقبال این سالگرد آمده اند. ظرفیت‌های کنونی به کار گرفته نشده و پتانسیل شراکت متقابل، چشم اندازهای گسترده‌ای را برای تعمیق و توسعه مناسبات چندوجهی بین دو کشور باز می‌کند. 

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (جمعه) در بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین ایران و روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو کشور علیه تحریم‌های ضد بشری و یکجانبه‌ همبستگی کامل دارند. (اینجا بخوانید

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول