اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

توقع و انتظار رفع گرانی‌ها نابه‌جا نیست

امام جمعه شهرری با بیان اینکه رهبری معظم بارها فرمودند که گرانی راه حل دارد اما متأسفانه گوش شنوا کم است، گفت: مردم انتظار دارند و این توقعات نابه‌جا و پایان پذیر نیست که برای رفع گرانی باید کاری شود.

توقع و انتظار رفع گرانی‌ها نابه‌جا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام‌جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بنیاد شهید را از میان تمام بنیادها افضل و بالاتر می‌دانست زیرا که در این بنیاد خدمت به شهید و خانواده شهدا در آن انجام می‌گیرد.

وی با تبریک روز شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید، گفت: اگر شهدا و خون پاک آن‌ها نبود رژیم ستمشاهی هنوز پا برجا بود و انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید و نیز امنیت و آزادی در کشور وجود نداشت.

امام جمعه شهرری با اشاره به فضیلت‌های خدمت به خانواده شهدا، اضافه کرد: شهید مطهری می‌فرمود «شهدا مدیون کسی نیستند و ما مدیون هستیم و فردای قیامت باید پاسخگو باشیم».

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: کسانی که در موقعیت‌های مختلف کشور رنج و سختی کشیدند و به مقام شهادت و جانبازی رسیدند نقش بسزایی در اقتدار فعلی ما دارند و در خدمت به آن‌ها و خانوادهایشان نباید کوتاهی کرد.

وی با اشاره به فضائل ایام ماه رجب و شعبان تصریح کرد: فضائل ماه رجب و شعبان برابر است و عبادت، روزه‌داری، استغفار، احسان و موارد دیگر بسیار سفارش شده است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه ماه شعبان در میان تمام ماه‌ها استثناء که تماماً شادی و وفات و شهادتی از امامان و‌ معصومین در آن ثبت نشده است، عنوان کرد: شادی‌های ایام شعبانیه باید مردمی باشد و نباید منتظر ادارات و دستگاه‌های دولتی باشیم تا این ایام شادی را جشن بگیرند.

حجت الاسلام شاهچراغی با تبریک اعیاد بزرگ ماه شعبان به خصوص ولادت امام زمان(عج)، یادآور شد: ‏مردم با عشق و ارادت به اهل بیت و خاندان پیامبر باید در حد و توان خود ولو به نصب یک پرچم یا ریسه این ایام را گرامی بدارند و قطعاً ثمرات آن را خواهند دید.

وی در ادامه با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در روز درختکاری و مبعث نبی اکرم(ص)، ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که بسیار به آن پرداخته شده مشکلات معیشتی مردم بوده که توسط رهبر انقلاب نیز چندین مرتبه بر آن تأکید شده است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه رهبری معظم بارها فرمودند که گرانی راه حل دارد اما متأسفانه گوش شنوا کم است، خاطرنشان کرد: با همت جوانان خلاق و منابع سرشار کشور می‌توان مشکلات را حل کرد و متأسفانه رهبر انقلاب غصه‌دار گرانی‌ها از جمله میوه در شب عید است.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه به فرموده آقا دلال‌ها و سودجویان در این میان منتفع می‌شوند و عامل افزایش قیمت هستند، تشریح کرد: مردم انتظار دارند و این توقعات نابه‌جا و پایان پذیر نیست که برای رفع گرانی باید کاری شود.

وی به بخش دیگری از بیانات رهبری اشاره کرد و افزود: تواصی به صبر، رحمت، مغفرت، به حق مردم، ایستادگی و مقاومت نباید غافل شویم.

امام جمعه شهرری با تأکید بر اهمیت چشم بصیرت داشتن و دیدن دشمن و توطئه‌ها، ابراز کرد: گاهی بی‌بصیرتی موجب مشکلاتی می‌شود و در آستانه انتخابات باید بیش از پیش به انقلاب و نظام تواصی داشته باشیم و به دشمنانی که به دنبال گرفتن امید و تزریق یأس هستند نباید اجازه دخالت دهیم.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه افسران جنگ نرم باید به میدان بیایند و نگذارند که خون شهدا پایمال نشود، خاطرنشان کرد: باید با یکدیگر مهربان باشیم و از کمک‌های مؤمنانه غافل نشویم و نیکوکاری این است که در این فرصت مناسب در حد توان نسبت به محرومان و فقرا کمک کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول