اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

چرا حضور در المپیک برای تنیس روی میز ایران مهم است؟

دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز گفت: کسب سه سهمیه المپیک در دوره قبلی نگاه‌ها را به این رشته تغییر داد و برای تداوم این موضوع رسیدن به توکیو اهمیت زیادی دارد.

چرا حضور در المپیک برای تنیس روی میز ایران مهم است؟

محمود نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط تنیس روی میز ایران برای کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: بیش از هرچیز کسب سهمیه می‌تواند انگیزه‌های بسیاری در بین مستعدین و ورزشکاران جویای نام ایجاد کند، خصوصا برای کشوری مثل ایران که در تنیس روی میز هنوز به استمرار مدال آوری و توسعه واقعی به مانند کشورهای برتر آسیا و جهان نرسیده است. کارهای بسیار خوبی بعد از انقلاب و در فدراسیون‌های مختلف انجام شده، اما هنوز ظرفیت های بالقوه زیادی داریم که بالفعل نشده است. بنابراین گرفتن سهمیه المپیک شرایط بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد، به شرطی که از این فرصت برای توسعه کمی و کیفی تنیس روی میز در همه ابعاد استفاده کنیم و در باد تبلیغات و یا تسویه حساب‌های شخصی بعد از آن گرفتار نشویم.

وی ادامه داد: اگر موج ایجاد شده بعد از کسب سهمیه المپیک به خوبی مدیریت و سپس برنامه ریزی مناسب در قالب نگاهی استراتژیک باشد، قطعا توسعه کمی و کیفی، ارتقا و پایداری موفقیت را به دنبال خواهد داشت، از این رو کسب سهمیه در درجه اول و سهمیه بیشتر در درجه دوم و کسب سهمیه با جنسیت متفاوت که اهمیتی فراتر از دو مورد قبلی دارد، برای پینگ پنگ ما بسیار مهم است.

*نگاه مدیران وزرات و کمیته به تنیس روی میز تغییر کرد

دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۲۰۱۶ کسب سهمیه المپیک به بهترین شکل ممکن برای ما رخ داد، عنوان کرد: افزایش بی سابقه جمعیت در این رشته، افزایش سرانه بیمه ورزشی، اجرای تمام و کمال طرح عظیم استعدادیابی ملی و توجه ویژه داخلی و بین‌المللی به منتخبین این طرح، برگزاری دوره‌های مستمر آموزش و ارتقای مربیگری و داوری، اردوهای ملی مستمر، توسعه میزبانی‌ها، حضور چشمگیر همه رده‌های سنی در مسابقات بین المللی رنکینگ ساز، برنامه‌ریزی مدون تمرینی مسابقاتی برای رده‌های سنی پایه، تغییر نگاه مدیران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، تمایل اسپانسرها‌‌ و توجه ویژه رسانه ملی، همگرایی مثبت در خانواده این ورزش و بسیاری دیگر از اتفاقات حاصل بهره گیری از مزایای موج مثبت کسب سهمیه بود که ضووعبعد از ۶۰ سال به مدال آوری در جوانان آسیا و بازی‌های آسیایی منجر شد. 

* شانس کسب سه سهمیه را داریم

نظری با تاکید بر اینکه برای المپیک توکیو هم شانس‌مان بالاست، گفت: یک سهمیه مردان و یک سهمیه زنان از طریق آسیای میانه کماکان برایمان فرصت بسیار خوبی ایجاد کرده و از سوی دیگر شانس المپیکی شدن از طریق رنکینگ جهانی، انتخابی جهانی برای برادران عالمیان وجود دارد. در بخش بانوان نیز شانس کسب سهمیه بیشتر از طریق آسیای میانه محتمل است. دختران ما در آسیای میانه فقط دو رقیب ازبک و دو رقیب قزاق دارند که به نظر می‌رسد قزاق‌ها  از نظر فنی بهتر از ازبک‌ها باشند.

* رنکینگ نمی‌تواند ملاک پیش بینی نتایج باشد

نظری عنوان کرد: ارتقای رنکینگ هم از نظر کسب سهمیه مستقیم و هم از نظر سید مناسب برای جداول مختلف انتخابی المپیک بسیار حائز اهمیت است، بنابراین برنامه ریزی برای نیل به این هدف، باید بلافاصله بعد از هر المپیک از اهداف فدراسیون‌ها برای چند ورزشکار دارای شانس باشد. در حال حاضر رنکینگ ورزشکاران ما ‌نمی‌تواند تنها ملاک پیش بینی نتایج در مقابل رقبا و یا میزان انتظارات از ورزشکاران باشد، چرا که بدون شک جایگاه فنی پسران و دختران ما بسیار بهتر از رنکینگ‌های فعلی آنهاست. به نظرم ما حتی با شرایط فعلی نیز پتانسیل کسب حداقل سه سهمیه را داریم و امیدوارم ورزشکاران ما در قطر به حق خود برسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول