اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نماینده سازمان ملل خواستار تحریم شرکت نفت و گاز میانمار شد

نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار خواستار تحریم شرکت نفت و گاز این کشور شد.

نماینده سازمان ملل خواستار تحریم شرکت نفت و گاز میانمار شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از اسپوتنیک، تام اندروز، نماینده سابق کنگره آمریکا و نماینده ویژه کنونی سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار خواستار اعمال تحریم علیه شرکت نفت و گاز ملی این کشور شد.

این کشور آسیای جنوب‌شرق در ماه فوریه شاهد بحران سیاسی جدی بود و ارتش میانمار دولت آن را سرنگون و به مدت یکسال شرایط اضطراری اعلام کرد.

اندروز خواستار تحریم شرکت نفت و گاز میانمار و چندین مقام ارتش این کشور به خاطر دست داشتن در نقض قوانین حقوق بشر از جمله قتل حدود 70 نفر در روز یک فوریه شده‌ است.

وی طی سخنرانی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت:‌ باید تحریم‌های چندجانبه‌ای را علیه مقامات ارشد ارتش میانمار و منابع اصلی تأمین درآمد آنها از جمله شرکت‌های تحت کنترل ارتش اعمال کرد.

شرکت نفت و گاز دولتی میانمار سالانه از محل اجرای پروژه‌های حوزه انرژی 7 میلیارد دلار درآمد دارد و پیش‌بینی می‌شود در سال 2021 فقط از محل فروش گاز یک میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

کارشناسان می‌گویند تداوم ناآرامی در میانمار می‌تواند صادرات حامل‌های انرژی توسط این کشور را مختل کند.

میانمار حدود 50 درصد گاز خود را به تایلند و 20درصد آن را به چین صادر می‌کند. این کشور در دهه 2000 و 2010 میلادی مجموعا دو و نیم میلیارد دلار برای دو پروژه خط لوله نفتی و گازی مجزا سرمایه‌گذاری کرد.

اتحادیه اروپا از آمادگی خود برای تحریم طرف‌های دخیل در نقض حقوق بشر در میانمار خبر داده و آمریکا هم تا کنون چندین تحریم را علیه میانمار اعمال کرده است.

البته روز گذشته فرمانده ارتش میانمار آنگ‌سان سوچی، رهبر برکنار شده حزب حاکم میانمار را به دریافت 600 هزار دلار رشوه به همراه 11 کیلو طلا در زمان تصدی حکومت در این کشور متهم کرده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول