اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دشمن می‌خواهد نسل جدید با فرهنگ دینی بیگانه باشد

امام جمعه کرج گفت: مدت‌ها دشمنان سعی کردند و می‌کنند که به دنیا القاء کنند، نسل جدید از این ارزش‌های الهی ریشه‌دار در فرهنگ دینی و انقلابی دور شده‌اند اما ناگهان عرصه دفاع از حرم و امنیت پیدا شد و همه دیدند که این نسل همان نسل است.

دشمن می‌خواهد نسل جدید با فرهنگ دینی بیگانه باشد

به گزاری خبرگزاری فارس از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، با اشاره به ولادت امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار، گفت: سوم شعبان ولادت سرور و سالار شهیدان و اسوه جهاد در راه خدا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام است. این روز نورانی که یادآور ایثار و شهادت و بصیرت و مجموعه‌ای از صفات پسندیده آن حضرت ویاران باوفایش درراه پاسداری از دین است، روز پاسدار نامیده شده است. این روز را به همه‌کسانی که از دین وارزش های الهی پاسداری می کنندبه خصوص برادران بزرگوار سپاه پاسداران تبریک عرض می‌کنم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصداق عینی ما می‌توانیم است

وی در ادامه بابیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصداق عینی ما می‌توانیم است، گفت: سپاه یک‌نهاد انقلابی است که با ساختار ارزشی و نیروی مومن و انقلابی که دارد از بدو تأسیس تا امروز عملاً در تمام عرصه‌های دفاع از آرمان‌های انقلاب و جهاد و مبارزه و تولید و استقلال اقتصادی و قدرت نظامی در کنار مردم و امامین انقلاب  بوده‌اند و به‌عنوان نیروی راهبردی انقلاب در عرصه‌های موردنیازوبا توجه به شرایط و اقتضائات، فعالانه اقدام کرده‌اند. و مصداق عینی ما می‌توانیم بوده است.

در ادامه امام‌جمعه کرج به بیان چند شاخصه اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت که عبارت‌اند از: «تبلور ارزش‌ها و معیارهاى دینى»،«مردمى بودن»،«ولایى بودن»و«شهادت‌طلبی».

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دشمن برای تضعیف سپاه بسیار تلاش می‌کند، بیان کرد: خیلی تلاش می‌کنند تا با انواع حیل، سپاه را تضعیف کنند و جایگاه مردمی آن را تخریب کنند. تا امروز نتوانسته‌اند نخواهند توانست و مردم ما قدردان تلاش‌ها و خدمات عزیزان هستند.

جانبازان مناره‌های درخشانی هستند که پرچم انقلاب را برافراشته ‌اند

وی در ادامه با تبریک سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس سلام‌الله‌علیه، یادآور شد: مقام علمى و اخلاقى و معنوى حضرت ابوالفضائل را می‌توانیم در زیارت‌نامه ایشان ببینیم. ولادت این جانباز رشید کربلا  که الگوى تمام‌عیار انسانیت، شرف و ایثار است را روز جانباز نامیده‌اند. تا به این وسیله همه ما آن شخصیت بزرگوار را الگوى خود در دفاع از دین، امامت، ولایت و اطاعت قرار دهیم، و هم از جانبازانى که با پیروى از ایشان بهترین سرمایه‏‌هاى وجودى خویش را در راه انقلاب و ارزش‏هاى اسلامى ایثار کردند، تقدیر نماییم.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه جانبازان پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته‌اند، اظهار کرد: جانبازان مناره‌های درخشانی هستند که بدون سخن گفتن با تن مجروح خود راه درست و اصیل انقلاب را به مردم نشان می‌دهند و پرچم امام و انقلاب را برافراشته نگه‌داشته‌اند و با حضور خود درصحنه از ولایت حمایت می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه کمترین کار در قبال جانبازان عزیز احترام و گرامی داشت این عزیزان است، افزود: احترام و گرامى داشتن دستاوردهاى ایثار این عزیزان یعنی استقلال، آزادی و جمهورى اسلامى، اصل ولایت‌فقیه و حاکمیت دین این‌ها کمترین کاری است که ما در قبال این‌همه عظمت آفریده‌شده می‌توانیم انجام دهیم و باید این را در نظر داشته باشیم که این عزیزان در زندگی روزانه خود دائماً شهید می‌شوند.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی هر چه دارد مدیون خون پاک شهیدان است، اضافه کرد: اگر قدرت منطقه‌ای داریم و اگر توان علمی ما بالا رفته اگر توان نظامی ما حرف برای گفتن دارد اگر در همین جنگ اقتصادی آمریکا و دشمنانمان را ولو باتحمل فشار به‌زانو درآورده‌ایم و هرچه عزت داریم مرهون خون پاک شهیدان است.

نسل جدید از ریشه‌های فرهنگ و ارزش‌های الهی برخوردار است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به این‌که نسل جدید از ریشه‌های فرهنگ و ارزش‌های الهی برخوردار است، گفت: مدت‌ها دشمنان سعی کردند و می‌کنند که به دنیا القاء کنند، نسل جدید از این ارزش‌های الهی ریشه‌دار در فرهنگ دینی و انقلابی دور شده‌اند اما ناگهان عرصه دفاع از حرم و امنیت پیدا شد و همه دیدند که این نسل همان نسل است.

تأسف امام‌جمعه کرج برای مسؤولین بی‌عرضه

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی منویات رهبر معظم انقلاب در روز مبعث رسول اکرم پرداخت و گفت: بیانات امام المسلمین را ملاحظه فرمودید و تأکیدات مهم ایشان بر چند مسئله: تعریف بعثت، ایجاد مناسبات اجتماعی، قدرت سیاسی و حکمرانی، بعد اشاره به اسلام سیاسی کردند که نتیجه حرکت انبیاء است و انقلاب اسلامی نتیجه و ثمره همان بعثت است.

وی در ادامه بیان کرد: البته در مقابلش اشرار قد کشیدند و ما بر اساس قرآن با هیچ کشوری که ستیزه نکند جنگ نداریم. بعد هم برای مقابله به دو عنصر صبر و بصیرت اشاره فرمودند (تعبیر آقای حائری در این مواجهه با دشمن در جنگ نرم احتیاج به بصیرت داریم و در جنگ سخت احتیاج به صبر) و دعوت به تواصی فرمودند.

رئیس شورای امور مساجد در استان البرز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد فضای مجازی و وضعیت معیشت مردم ،گفت: فضای مجازی را حضرت آقا عرصه کار دقیق جوانان می‌دانند. وقتی مسئولین اقدام درستی ندارند و کار را قفل می‌کنند خودتان اقدام کنید و کارهای با نصاب و ارزشی تولید کنید. گلایه از وضعیت معیشت و گرانی بی‌منطق اجناس هم داشتند که واقعاً جای تأسف دارد برای مسئولین بی‌عرضه‌ای که همه‌چیز داریم ولی این‌گونه ظلم می‌کنند.

هیأت اجرائی به قانون عمل کنند

آیت‌الله حسینی همدانی با توجه به شروع ثبت‌نام کاندیداها برای انتخابات شوراهای شهر، تصریح کرد: با توجه به اینکه ثبت‌نام برای کاندیداتوری شوراهای شهر شروع‌شده توصیه بنده به دوستان جوان حزب الهی، متدین، انقلابی، کارآمد، دارای دانش مدیریت شهری و آشنای به مسائل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و عمرانی و بهداشتی و امثال ذالک این است که وارد عرصه شوید و ثبت‌نام کنید و خود را معرفی کنید.

وی در ادامه با تأکید بر عمل به مرِّ قانون و اجتناب از گرایش به احزاب ،گفت: هیئات نظارت و هیئات اجرائی و معتمدین همان‌طور که قبلاً گفته شد خدا را در نظر بگیرید و به مرّ قانون عمل کنید. از گرایش به افراد و گروه‌ها اجتناب کنید. اجازه ورود همه افکار و نظریاتی که منع قانونی ندارند را بدهید. هیئت نظارت این دوره محصول تفکر انقلابی مجلس انقلابی است پس باید هیچ تسامحی نسبت به هیچ‌کس نداشته باشند، سفارش پذیر نباشند در ضمن مواظب باشند آبروی کسی را هم نبرند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول