اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نگرانی رژیم صهیونیستی از کنترل حماس بر کرانه باختری

تحلیلگران رژیم صهیونیستی می‌گویند که سازمان‌های امنیتی این رژیم از پیروزی جنبش حماس در انتخابات پیش رو و تسلط این گروه بر کرانه باختری نگران هستند.

نگرانی رژیم صهیونیستی از کنترل حماس بر کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتخابات شورای قانون‌گذاری فلسطین قرار است پس از ۱۵ سال وقفه در ۲۲ ماه می (یکم خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود و صهیونیست‌ها از هم اکنون نگران نتیجه آن هستند.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بیم آن دارند که با پیروزی جنبش حماس در انتخابات همچون سال ۲۰۰۶، این گروه علاوه بر منطقه غزه، بر کرانه باختری نیز مسلط شود.

«عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی روزنامه هاآرتص در این باره نوشت: «محمود عباس تاکنون به هشدارهای اسرائیل در خصوص امکان پیروزی حماس و تسلط این گروه بر مناطق وسیعی از کرانه باختری توجهی نکرده است.»

«کمیل ابورکن» مسئول طرح‌ها و پروژه‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه نیز به روزنامه یسرائیل هیوم، گفت جنبش حماس به طور جدی به دنبال پیروزی در انتخابات است. از این رو بود که این گروه بر سر بند نظارت قضایی توافق کرد، چرا که هدف آن‌ها رسیدن به کرانه باختری است و با هرچیزی که به آن‌ها برای نیل به این هدف کمک کند، همکاری می‌کنند.»

او سپس گفت که محافل رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند که حماس بتواند ۴۰ درصد آراء را به خود اختصاص دهد و جنبش فتح نیز حائز ۶۰ درصد آراء باشد، اما تجربه ۲۰۰۶ نیز وجود دارد، انتخاباتی که بر خلاف پیش‌بینی صهیونیست‌ها حماس برنده شد و این بار نیز این اتفاق خواهد افتاد. 

«کمیل ابورکن» همچنین مدعی شد: «پیروزی حماس نه به دلیل اقبال مردم به سوی آن‌ها بلکه به دلیل نفرت از تشکیلات خودگردان خواهد بود. فتح و حماس هر دو دارای اختلافات داخلی هستند، اما حماس سازمان یافته‌تر عمل می‌کند و هدف دارد.»

او در خصوص پیروزی احتمالی حماس در انتخابات با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خود را برای هر سناریو آماده کرده است، مدعی شد که این رژیم در هر شرایط امنیتی و سیاسی به کار خود ادامه خواهد داد و سال گذشته به هنگام قطع شدن هماهنگی امنیتی با تشکیلات خودگردان فلسطین، فعالیت‌های امنیتی این رژیم نیز قطع نشد.

«کمیل ابورکن» همچنین ادعا کرد که رژیم اسرائیل در انتخابات فلسطینی‌ها دخالت نمی‌کند. علی رغم اینکه صهیونیست‌ها در ماههای گذشته بسیاری از کاندیداهای جنبش حماس در کرانه باختری را بازداشت کرده‌اند و بسیاری را نیز تهدید کرده‌اند که نباید کاندید شوند. (جزئیات بیشتر)

هفته گذشته نیز روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت که اسرائیل به دلیل سیطره بر کرانه باختری، در انتخابات فلسطین دخالت می‌کند و قادر است هر نامزد یا هر شخص منتخب در انتخابات را بازداشت کند همانگونه که در انتخابات سال ۲۰۰۶ رخ دادو حتی برخی وزرا نیز بازداشت شدند.

 مسئول طرح‌ها و پروژه‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه سپس تأکید کرد که در صورت پیروزی حماس، اسرائیل به هیج کدام از توافقات با تشکیلات خودگردان عمل نخواهد کرد. (هرچند مدت‌هاست به تعهدات خود پایبند نیست.) و به طور اتوماتیک هماهنگی امنیتی از میان خواهد رفت.

وی در پایان گفت که رژیم صهیونیستی طرح‌های عمرانی زیادی در غزه می‌تواند انجام دهد، از جمله کشیدن خط لوله گاز و ساخت شهرک‌های صنعتی؛ اما تا زمانی که مسأله اسرای ارتش صهیونیستی در نزد گروههای مقاومت حل نشود، این طرح‌ها هیچ وقت عملی نخواهد شد. منظور وی جسد دو سرباز اسرائیلی است که در خلال جنگ سال ۲۰۱۴ به دست نیروهای مقاومت کشته شده و جسدشان در غزه ماند و همچنین دو شهرک‌نشین که به اسارت فلسطینی‌ها درآمده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول