اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تواصی به حق و صبر کلید رشد فرهنگ در جامعه

امام جمعه موقت بوشهر گفت: تواصی به حق و صبر کلید رشد فرهنگ در جامعه است.

تواصی به حق و صبر کلید رشد فرهنگ در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: ریشه همه بدگمانی و بددلی‌ به ذات انسان‌ها و  وجود کینه‌ها و دشمنی‌ها بر می‌گردد.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: ذات بد و فطرت ناپاک انسانی منبعث از  بد گمانی و سوء‌ظن است که منجر به مشکلات عمده اجتماعی و ضایع شدن حقوق انسان‌ها می‌شود.

وی عنوان کرد: در بعثت رسول گرامی اسلام (ص)  نور الهی در جهان جلوه‌گر شد و مسیر تاریکی و ظلمات که شیطان‌ها بر آنها مسلط بودند خداوند با بخشیدن نور و هدایت پیامبر، جهان را منور کرد.

دشتی با تبریک سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در این راستا خدمات مدیران، مسئولان و کارکنانی که عهده‌دار فعالیت در عرصه ترویج فرهنگ شهید و شهادت و خدمات به خانواده شهدا هستند قابل تقدیر و تحسین است چراکه کار مهم و مقدس انجام می‌دهند و جهان، جمهوری اسلامی ایران را با شهدا می‌شناسد.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه شهید و شهادت با انقلاب اسلامی عجین و گره خورده است تصریح کرد: افتخار و تجلی انقلاب اسلامی در جهان، نور شهادت است.

خطیب نماز جمعه بوشهر تاکید کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه آحاد جامعه دارند و هدایت‌گر جامعه محسوب می‌شوند و باید همیشه نام شهدا در جامعه جاوید و زنده باشد و سیره شهدا در ابعاد گوناگون به جامعه معرفی و نشان داده شود.

این مقام مسؤول با گرامیداشت ماه شعبان این ماه را باعظمت و ماه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام محمد مصطفی (ص) دانست و گفت: روزه گرفتن عبادت و ذکر خداوند متعال از ویژگی ماه شعبان است و این ماه مقدمات ورود به ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود.

وی با تبریک سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار تصریح کرد: امام حسین(ع) حق عظیم حیات روحی و معنوی برای همه مسلمانان دارد و تمام زندگی خود و خانواده‌اش جان و خون مطهر خودش را در راه اسلام و برای بصیرت، شناخت و معرفت انسان‌ها فدا کرد.

دشتی عنوان کرد: پاسداران این افتخار دارند که به مولای خودشان حضرت امام حسین(ع) تاسی می‌کنند چراکه پاسداران اگر قداست دارند و لباس سبزشان دارای ارزش است از شهدا و حضرت امام حسین(ع) نشعت می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه بوشهرتصریح کرد: شهدای پاسدار، شهدای خواص محسوب می‌شوند چراکه این عزیزان ضمن فداکاری و ایثارگری، بحران‌ها را در میان جنگ، مشکلات، خطرها و سختی‌ها مدیریت می‌کردند.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر ادامه راه شهدا اظهارداشت: شهدای گرانقدر خاص از جمله شهید سلیمانی‌ها، شهید همت‌ها، حججی‌ها و دیگر ایثارگران سردمدار شهدا هستند چراکه قداست شهادت در پاسداری از انقلاب اسلامی گرفته‌‌اند.

وی توضیح داد: جانبازان باید سردمدار بصیرت مردم باشند چون آنان در حفظ انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند و باید در جامعه همواره مورد تکریم قرار بگیرند.

دشتی به بیانات مقام معظم رهبری به‌مناسبت عید سعید مبعث پرداخت و با اشاره به اینکه دشمن در مقام قطع زنجیره تواصی، صبر و استقامت مردم است گفت: حفظ این دو خصوصیت و عنصر مقدمه صبر و بصیرت در جامعه است و باید در جامعه چنان فرهنگی تبیین شود که مردم به سمت بصیرت قدم بردارند، آگاه شوند و فریب دشمن نخورند.

این مقام مسؤول با تاکید بر شناخت مسیر برای جلوگیری از انحرافی‌که دشمن ایجاد می‌کند افزود: شناخت دوست، دشمن و حرکت در مسیر درست باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و این مهم صبر و استقامت می‌طلبد که مقدمه آن تواصی است.

دشتی با بیان اینکه انسان‌‌ها صبور و با استقامت باید دست دیگران را بگیرند گفت: این افراد باید هدایت‌گر جامعه باشند و جوانان را در مسیر اصلی قرار و به آنان شور و نشاط دهند.

امام جمعه موقت بوشهر تصریح کرد: تواصی به حق و صبر کلید رشد فرهنگ در جامعه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول