اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

صلح و سازش ۲ طایفه در قلعه‌گنج بعد از ۱۵ سال

با پیگیری و میانجی‌گری سپاه قدس جنوب‌شرق و جمعی از معتمدین دادگستری، درگیری و نزاع بین دو طایفه در شهرستان قلعه‌گنج بعد از ۱۵ سال منجر به صلح و سازش شد.

صلح و سازش ۲ طایفه در قلعه‌گنج بعد از ۱۵ سال

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، با پیگیری و میانجی‌گری سپاه قدس جنوب شرق و جمعی از معتمدین دادگستری، درگیری ونزاع بین دو طایفه «کروئی» و «کرمی هوت» در منطقه شهرستان قلعه‌گنج ظهر امروز با حضور نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی و همچنین جمعی از سران طوایف جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان پس از سال‌ها به صلح و سازش منجر شد.

محسن نسب‌امیری فرمانده سپاه شهرستان قلعه‌گنج در این آیین وحدت‌بخش گفت: سران طوایف نقش برجسته‌ای بسیار بالای در برقراری امنیت و حل منازعات و درگیری‌ها را در منطقه دارند.

 

وی عنوان کرد: فتنه‌هایی کوچک می‌تواند یک جامعه را فلج کند از دامن زدن به فتنه‌ها کوچک و بزرگ در جامعه پرهیز کنیم که همین تعصبات و باعث دامن زدن به انواع گناهان می‌شوند.

نسب‌امیری افزود: طایفه کرمی هوت و کروئی سوابق ارزشمندی در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت و همچنین دفاع از مرزهای در داخل کشور دارند که نیاز هست این دو طایفه مانند گذشته در کنار هم باشند و برای حفظ ارزش‌های نظام و کشور مانند سابق با هم هماهنگ و یکصدا باشند.

به گزارش فارس، مشکلات به وجود آمده بین دو طایفه مذکور بر اثر وقوع دو قتل از طرفین بوده که با تشکیل این نشست، اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول