اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

مقام سازی 87 هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۲۵۸ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد، گفت: ٣٣ درصد این تعداد و در مجموع ۸۷ هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات این بنیاد تاکنون مقاوم شده و باقی واحدهای تولیدی نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.

مقام سازی 87 هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن در آذربایجان‌غربی

 محمود بدلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه ۲۵۸ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد، اظهار داشت: ٣٣ درصد این تعداد و در مجموع ۸۷ هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات این بنیاد تاکنون مقاوم شده و باقی واحدهای تولیدی نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید تا سال ۱۴۰۵ حدود ۷۰ درصد واحدهای روستایی مقاوم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مهندسان مشاور بنیاد مسکن این استان در ۸۰ دفتر فنی و مهندسی بر نحوه اجرای طرح‌های روستایی نظارت دارند.

بدلی بیان کرد: در این تعداد دفتر فنی ٢۵٠ مهندس ناظر بر اجرای طرح‌های این نهاد در سطح روستاها نظارت و رسیدگی می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده که با آورده متقاضیان، کل اعتبار هزینه شده برای مقاوم سازی ۳۶ هزار میلیارد ریال است و در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است و طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول