اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: آماده مذاکره با آنکارا درباره جنگنده‌های سوخو هستیم

یک مقام روسی اعلام کرد که این کشور آماده مذاکره با آنکارا درباره واردات جنگنده‌های سوخو 57 و سوخو 35 است.

مسکو: آماده مذاکره با آنکارا درباره جنگنده‌های سوخو هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ‌سازمان همکاری نظامی روسیه روز جمعه از آمادگی مسکو برای مذاکره با آنکارا درباره احتمال واردات جنگنده‌های «سوخو 57» و «سوخو 35» به این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «والری ریشیتنیکوا» رئیس این سازمان روسی گفت: «درباره برنامه احتمالی ترکیه برای خرید جنگنده‌های روسی از نوع "سوخو 57" و"سوخو 35" قابل ذکر است که طرف ترکیه‌ای کاملا از مشخصات فنی این جنگنده‌ها مطلع است».

وی اضافه کرد: «در صورتی که درخواستی از ترکیه درباره این جنگنده‌ها دریافت کنیم، آماده مذاکره در این خصوص هستیم».

این مقام روس گفت که مسکو پیشتر نیز آمادگی خود برای توسعه جنگنده TF-X‌ ترکیه را ابراز داشته است اما تا کنون درخواستی از آنکارا در این خصوص دریافت نکرده است.

این پیشنهاد مسکو به ترکیه در حالی مطرح می‌شود که اقدام ترکیه برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه باعث ایجاد تنش میان آنکارا و واشنگتن شده است.

ترکیه به دنبال امتناع آمریکا در فروش سامانه‌های دفاع موشکی تصمیم به خرید سامانه‌ های دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه گرفت و این سامانه را در چند نوبت تحویل گرفت و همین مسئله باعث شد که واشنگتن، آنکارا را از پروژه تولید جنگنده ‌های اف ۳۵ حذف کند. آمریکا مدعی است که استفاده از اس ۴۰۰ در کنار اف ۳۵ باعث خواهد شد که کدها و فناوری این جنگنده‌‌های مدرن افشا شود.

همچنین آمریکا در آذر گذشته صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس این سازمان را به دلیل اقدام آنکارا برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 به لیست تحریم‌های خود افزود. واشنگتن مدعی شده بود آنکارا به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون‌ اکسپورت» و خرید سامانه دفاع موشکی «اس-400» تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفته است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول