اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تیغ فیلتر اینستاگرام در «ادامه جنگ» + فیلم

پست #ادامه_جنگ در پیج سینا آبگون خواننده رپ انقلابی که برای دفاع از حریم نوجوانان و جوانان و در پاسخ به خواننده مستهجن لندن‌نشین ساخته شده بود توسط اینستاگرام حذف شد! این پست در مدت کوتاه کمتر از چهل دقیقه بیش از ۱۵ هزار بازدید واقعی و بیش از ۵۰۰ کامنت از کاربران را به همراه داشت که اینستاگرام نسبت به حذف آن اقدام کرد.

تیغ فیلتر اینستاگرام در «ادامه جنگ» + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، چند روزی است که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ملتهب از موزیک ویدئویی یک خواننده فاسد و لندن‌نشین است، ساخت این  موزیک ویدئو که از نظر موسیقی و شعر و محتوا عملا چیزی برای ارائه ندارد، از آنجا چالش‌برانگیز شده که با حضور یک بازیگر مستهجن در پورنوگرافی، رنگ و لعاب گرفته و در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام در دسترس کودکان و نوجوانان ایرانی و دنیا قرار گرفته است.

بدون شک در تمام دنیا، ترویج مطالب با محتوای مستهجن برای کودکان و نوجوانان بسیار مذموم و ناپسند بوده و به شدت توسط همه دولت‌ها و ملت‌ها با آن برخورد می‌شود، ظاهراً معیارهای دوگانه یا چندگانه اینستاگرام این عنصر فاسد را برای مردم ایران ما، مصداق پورنوگرافی نمی‌داند و به راحتی اجازه تبلیغ و همه‌گیری را به آن می دهد و در عوض هر نوع مقابله با آن را مصداق سازمان‌های تروریستی! و خشونت آفرین ! تلقی می‌کند و محدود می‌کند.‌

این قوانین اعلامی اینستاگرام را با هم مرور می‌کنیم.‌

بخشی از ممنوعیت‌های اینستاگرام

خرید و فروش سلاح گرم، خرید و فروش الکل، خرید و فروش دخانیات، تجویز غیرقانونی دارو (حتی اگر در منطقه شما قانونی باشد)، فروش حیوانات زنده، قمار آنلاین، محتوای جنسی و سخنان تنفرآمیز، باج خواهی یا آزار و اذیت کسی، تشویق به خشونت، تهدیدات جسمی، آسیب مالی، خرابکاری و غیره.

همه موارد ذکر شده در اینستاگرام ممنوع است و اینستاگرام محتوای شما را حذف می‌کند، اگر کاربر همچنان قوانین اینستاگرام را نقض کند، اکانت را بن می‌کند، فروش مواد مخدر یا درخواست جنسی مواردی است که اینستاگرام در مورد آنها آنقدر سختگیرانه عمل می کند و بلافاصله پس از شناسایی آنها حساب را ممنوع می‌کند.

حال در عمل چه اتفاق می‌افتد؟

پست‌های حاوی مسایل جنسی ـ حتی برای کودکان - آزاد است، فقط شرط آن این است که برای کودکان ایرانی ساخته شده باشد.

پست های حاوی خرید و فروش سلاح ، مواد مخدر ، قمار و... برای ایرانی‌ها آزاد است؛ انگار نه انگار که طبق قوانین خود اینستاگرام ممنوع است. ظاهراً هر نوع محتوایی که جوان و نوجوان و کودک این سرزمین را آسیب برساند، مجاز به انتشار بوده و حتی کمک هم می‌شود ولی در نقطه مقابل با فیلترینگ هوشمند هر نوع اثر ارزشمند و ملی را حذف می‌کنند.

آخرین اقدام اینستاگرام در این حوزه، حذف پست #ادامه_جنگ در پیج سینا آبگون خواننده رپ انقلابی بود. یک موزیک ویدئو با همین عنوان توسط آبگون برای دفاع از حریم نوجوانان و جوانان این مرز و بوم ساخته شده بود که اینستاگرام از وحشت تاثیر این موزیک ویدئو که در مدت کوتاه کمتر از چهل دقیقه بیش از ۱۵ هزار بازدید واقعی و بیش از ۵۰۰ کامنت از کاربران را به همراه داشت، آن را مصداق ترویج سازمان یافته خشونت! دانسته و حذف کرد! قضاوت در این خصوص را بر عهده همراهان گرامی می‌گذاریم.

این موزیک ویدئویی را ببینید.

نکته آخر هم خطاب به وزیر ارتباطات و همه متولیان فضای مجازی کشور!

ابعاد جنگ تمام عیار دشمن در حوزه فضای مجازی برای قتل عام جوانان و نوجوانان ما طراحی شده است، بدون شک هر نوع اهمال و کوتاهی در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و مدیریت این فضای از هم گسیخته و بی در و پیکر، گناهی نابخشودنی خواهد بود که عقوبتی سنگین به همراه خواهد داشت، تا دیر نشده تلاش کنید تا این فضای مدیریت شکل بگیرد. حتی در کشور همسایه ما (ترکیه) چندی قبل فیسبوک ملزم به رعایت قوانین داخلی این کشور شد ولی در ایران ما همچنان اینستاگرام، تلاش می کند تا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را فیلتر کند، حتی از کلام این شهید بزرگوار هم هراس دارد «یقین بدانند که ما ملت امام حسین(ع) و ملت شهادتیم».

انتهای پیام/ 3140/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول