اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

طلبه‌ای که دغدغه‌ کتاب‌خوان کردن مردم را دارد/ تاسیس یکی از بزرگترین کتابفروشی‌های شهرکرد با کمتر از یک میلیون!

این گزارش روایت اراده دو جوان شهرکردی است که باهدف کتاب‌خوان کردن مردم و با دستان خالی ولی دلی پُر امید توانستند یکی از بزرگترین کتابفروشی‌های شهرکرد را تاسیس کنند.

طلبه‌ای که دغدغه‌ کتاب‌خوان کردن مردم را دارد/ تاسیس یکی از بزرگترین کتابفروشی‌های شهرکرد با کمتر از یک میلیون!

محمد حیدری چهارمحال و بختیاری| در این گزارش سعی داریم شما را با ۲ جوان ۲۲ و ۱۹ ساله‌ای آشنا کنیم که با دست خالی اما قلبی مطمئن، با نیت عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی وارد میدان شدند و با پیگیری بسیار و تحمل مشقت‌های فراوان  یکی از بزرگترین کتاب فروشی‌های شهرکرد را ایجاد و شعار ما می‌توانیم را تحقق بخشیدند.

سید مهدی میراحمدی 22 ساله و محمد قائد امینی19 ساله که یکی طلبه و دیگری دانشجوی روانشناسی است فعالیت فرهنگی خود را در زمینه کتاب و کتابخوانی از بستر هیئت مذهبی رهروان شهدا کلید زدند با ایجاد پویش‌ها و مسابقات کتابخوانی شروع کردند و این کار فرهنگی را مبدل به یک کار اقتصادی و اشتغالزا نمودند از همین رو به سراغ آن‌ها در فروشگاه تازه تاسیسشان رفتیم تا از کم و کیف کارشان با خبر شویم.  

فارس: فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی را از کجا شروع کردید؟

انگیزه فعالیت در عرصه کتاب خوانی از حضور در حلقه معرفتی هیئت جرقه خورد به این صورت که در سال گذشته اقدام به ایجاد پویش کتاب خوانی در بستر مراسمات مذهبی کردیم و موفق شدیم هزار جلد کتاب در کمتر از یک هفته به فروش برسانیم

انگیزه فعالیت در عرصه کتاب خوانی از حضور در حلقه معرفتی هیئت مذهبی رهروان شهدای شهرکرد جرقه خورد به این صورت که در سال گذشته اقدام به ایجاد پویش کتاب خوانی در بستر مراسمات مذهبی کردیم و جایزه اندکی هم برای شرکت کنندگان در نظر گرفتیم که خوشبختانه با استقبال کم نظیری در استان چهارمحال و بختیاری مواجه شد و توانستیم در عرض کمتر از یک هفته بیش از هزار جلد کتاب را در این استان کم جمعیت توزیع کنیم.

از ایجاد پویش کتابخوانی تا تاسیس فروشگاه بزرگ کتاب

مرحله بعدی این پویش با شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی مصادف شد و کتاب حاج قاسم را برای مرحله جدید انتخاب کردیم که خوشبختانه میزان استقبال مردم از پویش قبلی بیشتر بود که انگیزه‌ای بود برای ادامه فعالیت.

بعد از برگزاری پویش سوم به این فکر افتادیم که فعالیت خود را گسترده‌تر کنیم و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش ویترین‌های عرضه کتاب و کتابخوان کردن مردم تصمیم به ایجاد یک فروشگاه کتاب گرفتیم که با پیگیری‌های یک‌ساله امروز این فروشگاه را آماده کردیم.

فارس: چقدر سرمایه داشتید برای تاسیس این فروشگاه کتاب؟

وقتی تصمیم به ایجاد فروشگاه کتاب گرفتیم حتی یک میلیون تومان هم سرمایه نداشتیم

شاید باور نکنید اگر بگوییم وقتی تصمیم به ایجاد فروشگاه کتاب گرفتیم حتی یک میلیون تومان هم سرمایه نداشتیم اما چون به تصمیم خود اعتقاد داشتیم همه وقت و تمرکز خود را برای تحقق این هدف گذاشتیم و با دریافت مشاوره از دوستان و رفتن به سراغ نهادهای فرهنگی کار خود را برای تاسیس این فروشگاه آغاز نمودیم.

با مشورت‌هایی که با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، جبهه فرهنگی انقلاب و دو تن از نمایندگان انقلابی و افرادی که در این زمینه صاحب نظر بودند به خصوص روحانی هیئت رهروان شهدا داشتیم به راهکارهایی را برای تحقق این هدف رسیدیم اما به دلیل نداشتن سرمایه اولیه کارمان خیلی سخت بود و بسیاری هم قصد منصرف کردن ما را داشتند.

با حمایت‌های فکری دوستان و برقراری ارتباط با مجمع ناشران انقلاب اسلامی و برنامه‌ریزی دقیق برای تاسیس فروشگاه کتاب موفق به کسب تسهیلات به مبلغ 600 میلیون تومان شده و توانستیم شعبه کتاب شهر شهرکرد را احیا و با هزینه بالا  تجهیز کنیم.

فارس: چه سختی‌هایی در این مسیر داشتید؟

خب ایجاد این فروشگاه اولین فعالیت شغلی ما به حساب می‌آمد و تجربه‌ای برای تجهیز و تزیین و فروش کتاب نداشتیم و در این مسیر پیدا کردن ضامن برای اخذ تسهیلات و طولانی بودن روال کارهای اداری سختی‌هایی را به ما تحمیل کرد که انتظار آن را نداشتیم به طوری که گاهی نیمه‌های راه خسته می‌شدیم اما برای اینکه ثابت کنیم ما می‌توانیم تمام سختی‌ها و تندی‌ها را به جان خریدیم و الان به مرحله بهره‌برداری از فروشگاه رسیده‌ایم.

 گاهی نیمه‌های راه خسته می‌شدیم اما برای اینکه ثابت کنیم ما می‌توانیم تمام سختی‌ها و تندی‌ها را به جان خریدیم

هدف ما عمل به توصیه‌های ولی فقیه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

هدف حقیقی ما در این مسیر عمل به توصیه‌های ولی فقیه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و بر این باوریم که کاهش بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی در گرو افزایش آگاهی مردم از طریق کتاب‌خوان شدن آن‌ها می‌باشد که برای اینکه بتوانیم در این مسیر در شهر خودمان تاثیرگذار باشیم از هیچ سختی ترس و واهمه نداریم.

ما در کنار فروش کتاب محلی را نیز برای مطالعه، مباحثه و جلسات بچه‌های کتاب‌خوان آماده کردیم که بتوانند با خیالی آسوده در محل فروشگاه پس از خریداری کتاب اقدام به مطالعه یا بحث در خصوص کتاب داشته باشند و لوازم پذیرایی را نیز برای آن‌ها مهیا کرده‌ایم.

فارس: چه انتظاری از مسئولان دارید؟

تنها انتظار ما این است که شرایط ما را درک کنند و حمایت‌های معنوی خود را از ما دریغ نکنند زیرا با دست خالی و نداشتن تجربه با گرفتن وام و تسهیلات دست به چنین اقدامی زده‌ایم که برای جلو رفتن در این مسیر نیازمند مشاوره و حمایت‌های همه‌جانبه هستیم.

از همه دوستان و بچه‌های مذهبی و کتابخوان هم دعوت داریم که به فروشگاه ما سری بزنند و نظرات و پیشنهادات خود را برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در اختیار ما قرار دهند تا به صورت مشترک دست در دست هم گام موثری برای این مهم برداریم.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول