اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مرکزی مظلوم‌ترین استان از نظر انتصابات و انتخاب مدیران کل و استانداران بوده است

فعال سیاسی استان مرکزی با بیان اینکه مظلوم‌ترین استان در این دولت از نظر انتصابات و انتخاب مدیران کل و استانداران، استان مرکزی بوده است، گفت: اگرچه در یک دوره یک ساله استاندار بومی آمد ولی با انتصاب نفر بعدی که معاون بنیاد باران بود استان به چالش کشیده شد.

مرکزی مظلوم‌ترین استان  از نظر انتصابات و انتخاب مدیران کل و استانداران  بوده است

ابوالفضل فخرالاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک  گفت: اگر بخواهیم خلاصه عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم را در یک جمله خلاصه کنیم باید اینطور گفت که دولت چهار سال منتظر امضای برجام بود، دو سال منتظر اجرای آن بود و  2 سال است که التماس می‌کنند آمریکا به برجام برگردد و امروز بعد از این همه انتظار عراقچی و رئیس کل بانک مرکزی می‌گویند «آن آفتاب برجام تقریبا هیچ بوده و نفعی برای ملت ایران نداشته است.» 

این فعال سیاسی افزود: رئیس جمهور علیرغم اینکه به مردم قول داده بود آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که به 45 هزار تومان یارانه نیاز نداشته باشید بلکه ما از شما پول بگیریم، همین موضوع نیز محقق شد و دست در جیب مردمی کرد که چیزی در جیبشان باقی نمانده بود.

وی افزود: دولت و شخص رئیس جمهور مردم را برای ورود پول‌هایشان به بورس تشویق کرد، با افزایش قیمت دلار از 3 هزار تومان در سال 92 به 31 هزار تومان در سال جاری جیب مردم را خالی و ارزش پول ملی را تا 6 برابر کاهش داد.

فعال سیاسی استان مرکزی با اشاره به اینکه اقتصاددانان وابسته به دولت میزان افرایش کالاها و خدمات در طول یک سال گذشته را 126 درصد عنوان کرده‌اند، تصریح کرد: در این ایام قیمت مسکن 100 درصد افزایش یافته که با این دستمزدها یک جوان باید 100 سال برای خرید خانه کار کند.

صف کشیدن مردم برای خریدن روغن و دیگر اقلام از بی‌تدبیری دولت است

فخرالاسلام با تاکید بر اینکه صف کشیدن مردم برای خریدن روغن و دیگر اقلام از بی‌تدبیری دولت است، اضافه کرد: این ظلم به نظام و خانواده‌ها و مردم نجیبی است که علیرغم خالی بودن جیب و کمرنگ شدن سفره‌هاشان همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند. 

فعال سیاسی استان مرکزی افزود: این دولت،هیچ کارنامه درخشانی از خود بر جای نگذاشت، پروژه‌ها، پالایشگاه‌ها و بزرگراه‌هایی که طی هشت سال اخیر افتتاح می‌شوند از برکات سپاه و قرارگاه خاتم است که دولت نیز بیش از 40 هزار میلیارد به آنها بدهی دارد. 

نیروهای بسیجی قبل از دولت به محل بحران می‌رسند

فخرالاسلام با اشاره به عملکرد دولت در ایام شیوع کرونا اظهار کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا علاوه بر کادر زحمتکش بهداشت و درمان، نیروهای بسیجی، روحانیون و گروه‌های جهادی به یاری مردم شتافتند و اگر طرح شهید سلیمانی در کشور  اجرا نمی‌شد، امروز شرایط به مراتب بدتر از انگلیس و آمریکایی بود که پیشرفته‌ترین امکانات را در اختیار دارند اما آمار ابتلا و مرگ و میرشان چندین برابر ایران است.

 

 

وی افزود: این اقدامات در راستای تاکید و توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر مدارا با دولت است، چراکه دولت شخص نیست و برای نظام است، برای همین است که هنگام وقوع سیل و زلزله و دیگر مسائل و مشکلاتی که برای نظام رخ می‌دهد نیروهای بسیجی و سپاه و ارتش و روحانیت قبل از دولت به آنجا می‌رسند.

مرکزی مظلوم‌ترین استان از نظر انتصابات و انتخاب مدیران کل بود

فعال سیاسی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مظلوم‌ترین استان در این دولت از نظر انتصابات و انتخاب مدیران کل و استانداران، استان مرکزی بوده است،گفت: اگرچه در یک دوره یک ساله استاندار بومی آمد ولی با انتصاب نفر بعدی که معاون بنیاد باران بود استان به چالش کشیده شد.

فخرالاسلام خاطرنشان کرد: در شرایطی قرار گرفته بودیم که احساس کردیم با استاندار سوم شرایط بهتر شود، به همین دلیل پس از انتصاب سیدعلی آقازاده به عنوان استاندار 94 نفر از اعضا و نیروهای انقلابی در محضر استاندار حضور یافته و اعلام حمایت کردند چراکه نیروهای انقلابی به فکر جناح و حزب  نیستند بلکه به دنبال کار و خدمت برای مردم بودند.

دغدغه نیروهای انقلابی قوی شدن جمهوری اسلامی است

وی دغدغه نیروهای انقلابی را تقویت نظام و قوی شدن جمهوری اسلامی دانست و گفت: به دلیل تجربه ناکافی استاندار در حوزه سیاست در طول این سه سال هیچکدام از نیروهای انقلابی در استان به کار گیری نشدند، در حالی که انتظار می‌رفت  حداقل چند فرماندار، بخشدار، دهیار یا مدیرکل از این نیروها منصوب شود. 

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه تنها انتصاب نیروهای انقلابی در این دولت که به عنوان حراست استانداری بود نیز عزل شد، بیان کرد: زمانی که نیروهای انقلابی با این توان به میدان آمده و اعلام حمایت کردند هیچ توجهی به اینها نشد و همه فکر و ذکر استاندار استفاده از مشارکتی‌های سابق  بود.

تمام انتصابات استانداری معطوف به افراد فعال در ستاد آقای روحانی بود

فخرالاسلام خاطرنشان کرد: تمام انتصابات استانداری معطوف به افراد فعال در ستاد آقای روحانی بود و حزب اعتدال و توسعه نیز به عنوان گرداننده ارکان استانداری و ادارات کل بود.

وی با تاکید بر اینکه همین انتصابات نابجا باعث بازداشت و برکناری تعدادی از مدیران شد، گفت: فضای روانی استان به خاطر همین دستگیری‌ها بهم ریخت تا جایی که برخی از دهیار و مدیران کل اختلاس کرده و به بیت المال دست درازی می‌کردند.

انتخاب فرمانداران بی‌تجربه نشانه ضعف استاندار 

وی همچنین انتخاب فرمانداران بی‌تجربه را نشان از ضعف استاندار دانست و افزود: اگر مدیر ارشد استان نگاه جامعی به استان داشته باشد اشخاصی را برمی‌گزیند که شهرستان و مرکز استان را به خوبی مدیریت کنند، نه اینکه افراد بی تجربه را در ارکان مهم مسئولیت دهد.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات کارگری خصوصا مشکلات هپکو و آذرآب اشاره کرد و اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلام توهین و آزار به کارگر نمیگنجد، کارگران بچه‌های نظام هستند و کارگران آذرآب و وهپکو که آنها را کتک زده و آزار دادند بیشترین شهدای کارگری را دارند.

وی با اشاره به اینکه می‌شد کارگران را جمع کرد و به صحبت‌های آنان گوش داد، ادامه داد: ما مسئول شده‌ایم که رنج مردم را لمس کنیم، اما علت اینکه آقایان درد مظلوم و کارگر را درک نمی‌کنند این است که زندگی آنها در کنار کاخ‌هاست، اینها زندگی معمولی با مردم و حاشیه نشینی را ندیده‌اند و گاهی هم که برای بازدید می‌روند نمایشی و برای خبرسازی است، چراکه اگر مسئول درک کند چه ظلمی در سطح استانش می‌شود نباید از درد مردم بخوابد.

دولت کجا یک جاده خوب ساخته است

فخرالاسلام با بیان اینکه استان مرکزی در سه دولت گذشته تحولات خوبی داشته، افزود: ساخت کارخانجات، زیرساخت‌ها، ورزشگاه‌ها و بزرگراه‌ها از دستاوردهای خوب دولت‌های گذشته است اما دوت فعلی که می‌گوید کارنامه قابل قبولی دارد کجا یک جاده خوب برای مردم ساخته است؟ جاده ساوه همدان و بزرگراه خرم آباد که اخیرا اجرایی شده از طرح‌های ملی بوده است.

وی بیان کرد: جاده درجه یک روستایی شهرستان کمیجان 170 کشته داد و اینها خم به ابرو نیاوردند، جاده خنداب چالش برانگیز است، بازرس آژانس انرژی اتمی در این مسیر بخاطر تصادف جان باخت.

 فعال سیاسی استان تصریح کرد: علاوه بر اینکه در هشت سال اخیر کارخانه‌ای در استان احداث نشده، در این مدت کارخانه‌های مادر را نیز به چالش کشیدند که نمونه آن گرفتن وام برای هپکو برای پرداخت حقوق کارگران بود که امروز  بالغ بر 1200 میلیارد بدهی دارد که این نشان از بی تدبیری است.

فخرالاسلام یکی از مهم‌ترین علل نفرت مردم از دولت را چالش‌های کارگری، مشکلات اقتصادی و بیکاری دانست و تصریح کرد: فضایی که اکنون در استان از بعد روانی حاکم است باعث شده مردم از این دولت و عملکردش ناراضی باشند، این دولت بیشترین ظلم را به نظام اسلامی به دلیل بی تدبیری و ناکارآمدی‌هایش کرده است. 

وی مشکل دیگر استان که  باب شدن مدیران پروازی دانست و گفت:  شاهد هستیم که مسئولان رده بالا تا بخشدار در حوزه مسئولیت خودشان ساکن نیستند و اگر اتفاقی در یک شهرستان بیافتد مسئولش در آنجا حضور ندارد، عدم سکونت مسئولان در مرکز استان یا خارج از شهرهای محل خدمت یک بی تدبیری تمام است.

درخواست 5 نماینده برای رسیدگی به تخلفات مالی استانداری

فعال سیاسی استان با بیان اینکه فریاد مردم از دست بی‌تدبیری دولت بلند است، اضافه کرد: 5 نماینده مجلس استان در نامه‌ای اعلام کردند که تخلفات گسترده اداری و مالی و اقتصادی در استانداری مرکزی در حال انجام است و درخواست تحقیق کردند با ارسال نامه دوم به مردم گفتند که ما فریاد شما را می‌شنویم اما گوش شنوایی نیست. 

وی با بیان اینکه در استانداری مرکزی به تضعیف رسانه‌های مخالف پرداختند گفت: برخی رسانه‌های منتقد دولت  در طول مدیریت آقازاده از حوزه استانداری و 120 دستگاه دولتی رپرتاژی دریافت نکردند که این با هدف تضعیف رسانه‌های مخالف بود. 

فخرالاسلام اضافه کرد: کجای این عمل با آزادی بیانی که گوش فلک را کر کرده هماهنگ است؟ خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها باید حرف مردم را بزنند و مسئولی کفایت سیاسی دارد که انتقادها را بشوند و اگر اشتباه بود بگوید اشتباه است و اگر درست بود در جهت رفع آن قدم بردارد. 

وی تصریح کرد: الگوی ما علی بن ابی طالب(ع) است که خوارج را در مسجد جمع می‌کرد تا حرف‌هایشان را بزنند و حضرت علی(ع) نیز با دقت به صحبت‌های مخالفان خود گوش می‌داد، محدود کردن رسانه‌ها نه تنها کمک حال نیست بلکه به بی کفایتی‌ها بیشتر دامن می‌زند.

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول