اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

صف‌های طولانی برای تهیه مایحتاج عمومی/ صمت: تاکنون در کرمانشاه با «نبود» کالایی مواجه نشده‌ایم

مسئولان استان کرمانشاه مدام اعلام می‌کنند، مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشد، هیچ مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی شب عید وجود ندارد، نبود کالا نداریم و...، اما با این وجود هر روز شاهد صف‌های طولانی مردم برای تهیه مایحتاج عمومی هستیم...

صف‌های طولانی برای تهیه مایحتاج عمومی/ صمت: تاکنون در کرمانشاه با «نبود» کالایی مواجه نشده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، «صبح از خواب بلند می‌شوی برای خرید نان بربری تازه از خانه بیرون می‌روی سر خیابان متوجه جمعیتی می‌شوی که درب فروشگاه صف بسته‌اند، قدم‌ها را سریع‌تر برمی‌داری و به جمعیت خود را می‌رسانی، «این صف برای چیه! مرغ، روغن، برنج». جواب می‌شنوی «آقا نوبت رعایت کن هم برنج آوردن هم روغن».

روغن جامد ۴.۵ کیلویی به قیمت ۶۸ هزار تومان که در بازار آزاد دوبرابر باید بخری برنج هندی کیسه‌ای(۱۰ کیلویی ۱۸۰ هزار تومان) که در بازار آزاد باید کیسه‌ای ۲۲۰ هزار شاید هم بیشتر تهیه کنی، پس می‌ارزد به اینکه از طعم نان بربری داغ و صبحانه عالی بگذری.

امروز صبحانه نمی‌خورم در عوض آن با کد ملی خودم روغن و برنج به قیمت مصوب می‌خرم.»

این حکایت این روزهای مردم شده، در این شرایط کرونایی برای تهیه مایحتاج زندگی باید هر روز کارت ملی خود را بردارند کوچه، بازار و خیابان را بگردند بلکه صفی ببیند و خود را در آن جا کنند.

استاندار کرمانشاه می‌گوید، مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند؛ تمام کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به اندازه کافی در انبارها وجود دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

آیا  این کالاها به وفور در بازار تزریق می‌شود که به آسانی در دسترس باشد و مردم را به صف نکشاند، برای اطلاع از تنظیم بازار کالاهای اساسی مردم در این روزهای پایانی سال به سراغ مسئولان مربوطه رفتیم.

آرامش بر بازار شب عید حاکم خواهد بود

محسن دارابی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: تاکنون در استان با نبود کالایی مواجه نشده‌ایم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور و استان در برخی از اقلام به علت اینکه ذینفعان در نرخ‌گذاری کالای مربوطه نظرات متفاوتی دارند تعادل عرضه و تقاضا به هم می‌خورد با کمبودهای مواجه می‌شویم که این امر با نبود کالا بسیار متفاوت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: وقتی خبری از کمبود کالایی می‌شود مردم سریع اقدام به انبار خانگی می‌کنند و همین نگرانی سبب کمبود کالا در بازار می‌شود.

وی از مردم خواست به مسئولان استان اعتماد کنند و افزود: تمام تلاش ما این است که مردم در این ایام پایانی سال دچار مشکل نشوند و بازار شب عید را با آرامش سپری کنند.

دارابی تصریح کرد: برای تهیه کالاهای اساسی مردم هیچ‌ نگرانی نداریم و مشکلی به لحاظ تهیه و توزیع روغن، مرغ، شکر و برنج نداریم.

این مسئول اضافه کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ تن برنج هندی (کیلویی ۱۸ هزار) برنج تایلندی(کیلویی ۱۲ هزار تومان)، ۲۵۰ تن مرغ منجمد کیلویی ۱۵ هزار و ۵۰۰ و بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن شکر به قیمت هر کیلوگرم ۸ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار در حال توزیع است.

وی ادامه داد: برای شب عید ۷۵۰ تن میوه(۵۰۰ تن پرتقال و ۲۵۰ تن سیب) تهیه شده که از ۲۴ اسفند در شهرستان‌ها و از ۲۵ همین ماه در مرکز استان توزیع می‌شود.

دارابی مصرف ماهانه روغن خانوار، صنف و صنعت کرمانشاه را یک‌هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و افزود: الان ما بیش از ۲ هزار تن توزیع می‌کنیم.

وی با تکذیب صادرات روغن خوراکی، اضافه کرد: وارد کننده روغن خوراکی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان هستیم که آن را فراوری برای مصرف خانوار، صنف و نعت می‌کنیم، پس قاعدتا نمی‌توانیم صادر کننده باشیم.

دارابی به انجام بیش از ۱۵۰ هزار بازرسی تا به امروز اشاره و بیان کرد: بخشی از مشکلات ما به عدم تناسب جرم با جریمه برمی‌گردد که باید حل شود.

وی تصریح کرد: منکر مشکلات و گرانی‌ها نیستیم، ولی در این شرایط سخت همه از مسئولان گرفته تا کاسبان و اصحاب رسانه و مردم باید همه در کنار هم باشیم، بنابراین همه در برابر وضعیت معیشت مردم وظیفه داریم.

توزیع روزانه ۲۵ تن گوشت مرغ منجمد از امروز در کرمانشاه

نوربخش حاتمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در خصوص مشکل عرضه مرغ در بازار، اظهار داشت: یک کار تیمی خوبی در استان برای تهیه مرغ در استان صورت گرفت.

وی مصرف ماهیانه مرغ استان را ۴ هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و افزود: ماهیانه ۶ تا ۷ تن مرغ تولید و به بازار عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: به اندازه مصرف مرغ در بازار عرضه می‌شود، مصرف حالت عادی روزانه حداکثر ۱۰۰ تا ۱۱۰ تن است که این روزها به علت ذخیره‌سازی برای شب عید بیشتر شده است.

وی یادآور شد: مشکل کمبود مرغ طی دوسه هفته گذشته در کل کشور بود و شاید ما از استان‌هایی بودیم که با کمترین مشکل و چالش در این زمینه روبه‌رو شدیم.

حاتمی تصریح کرد: الان ثباتی در بازار مرغ ایجاد شده و این اطمینان را به هم‌استانی‌ها می‌دهیم که هیچ مشکلی در تامین و تولید مرغ نداریم و در عرضه هم جهاد‌کشاورزی، سازمان صمت و سایر ارگان‌های مربوطه پای کار هستند.

وی گفت: برای تولید و عرضه برای شب عید هم مشکلی نداریم از امروز شرکت پشتیبانی دام روزانه ۲۵ تن مرغ منجمد کیلویی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای تنظیم بازار به بازار مصرف عرضه می‌کند.

حاتمی قیمت مرغ روز را کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: بیشتر از این قیمت گران‌فروشی است، حتما همشهریان اطلاع دهند تا بازرسان سازمان صمت برخورد کنند.

اشد مجازات قانونی در انتظار محتکران، کم فروشان و گران‌فروشان

شاهی، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نیز، گفت: رسیدگی به تخلفات و پرونده‌هایی که با ارزاق عمومی مردم در ارتباط است را برعهده داریم.

وی تصریح کرد: در بحث گران فروشی مرغ محکومیت ۵ میلیارد تومانی کشتارگاه و ۸۰۰ میلیون تمان مرغداری را داشته‌ایم، بنابراین با محتکران، گرانفروشان و... اشد مجازات اعمال می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: کسانی که با سوء‌استفاده با ارزاق و نیازهای مردم عرصه را بر مردم تنگ می‌کنند ما هم مجازات‌های سنگین اعمال شده عرصه را بر آن‌ها تنگ می‌کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه تعزیزات بازرسی نیست ولی اولویت را بر بازرسی از ارزاق و مایحتاج مردم گذاشته‌ایم که در این راستا رئیس شعبه تعزیرات در مرکز استان و شهرستان‌ها همراه سازمان صنعت و معدن و سایر ارگان‌های ذی‌ربط در گشت‌های بازرسی حضور دارند و اگر لازم باشد در محل رای قانونی را صادر می‌کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول