اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ادامه تزریق واکسن آسترازنکا در میان تردیدها

برخی از کشورها در میان تردیدهای مربوط به خطر سلامتی، تزریق واکسن آسترازنکا را ادامه می‌دهند.

ادامه تزریق واکسن آسترازنکا در میان تردیدها

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، برخی از کشورها در میان تردیدهای مربوط به خطر سلامتی، تزریق واکسن آسترازنکا را ادامه می‌دهند.

با لخته شدن خون در افراد واکسینه شده با آسترازنکا، استفاده از این واکسن در کشورهای نروژ و ایسلند به حالت تعلیق درآمده است.

چندین کشور از جمله کانادا، استرالیا و مکزیک اعلام کردند که پس از اعلام تعلیق واکسن به دلیل گزارش موارد احتمالی لخته شدن خون، همچنان استفاده از واکسن آسترازنکا را ادامه خواهد داد.

وزارت بهداشت کانادا در بیانیه ای گفت: «بهداشت کانادا از گزارشات مربوط به عوارض جانبی تزریق واکسن آسترازنکا در اروپا آگاه است و مایل است به کانادایی‌ها اطمینان دهد که مزایای واکسن بیشتر از خطرات آن است.

کانادا هفته گذشته ۵۰۰ هزار دز از واکسن آسترازنکا را در انستیتوی سرم هند دریافت کرده و انتظار دارد در ماه مه ۱.۵ میلیون بیشتر دریافت کند.

در این بیانیه آمده است: «تاکنون هیچگونه عارضه جانبی مرتبط تزریق واکسن آسترازنکا به بهداشت کانادا یا آژانس بهداشت عمومی کانادا گزارش نشده است».

دولت فدرال در مجموع ۲۰ میلیون دز واکسن آسترازنکا را سفارش داده و قرار است ۱.۹ میلیون از واکسن این شرکت را دریافت کند. ابتکار بین المللی ایجاد شده برای دسترسی عادلانه به واکسن‌ها؛ مکزیک و استرالیا نیز به این طرح پایبند هستند.

معاون وزیر بهداشت مکزیک گفت: مکزیک تزریق واکسن آسترازنکا را ادامه می‌دهد حتی اگر برخی کشورها استفاده از آن را متوقف کنند؛ پاول کلی، مدیر ارشد پزشکی استرالیا نیز یادآور شد، هیچ مدرکی مبنی بر این که این واکسن باعث لخته شدن خون شده است وجود ندارد.

سازمان نظارت بر محصولات دارویی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که واکسن کرونای آسترازنکا به افزایش خطر ایجاد لخته خون ارتباطی داشته باشد؛ سازمان بهداشت جهانی می‌گوید دلیلی در دست نیست که نشان دهد استفاده از واکسن آکسفورد- استرازنکا باعث لخته شدن خون می‌شود.

به گفته این سازمان، کشورها نباید از استفاده از این واکسن در برابر ویروس کرونا خودداری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول