اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

انسداد جاده‌های تهران-شمال/کولاک برف و دید صفر کار راهداران را مختل کرد

معاون راهداری سازمان راهداری با بیان اینکه در حال حاضر محورهای کندوان، هراز و فیروزکوه به دلیل ریزش بهمن و کوه و عملیات پاکسازی مسدود است، جزئیات بازگشایی جاده‌های مسدود را پس از عملیات راهداری، برف روبی و نمک پاشی تشریح کرد.

انسداد جاده‌های تهران-شمال/کولاک برف و دید صفر کار راهداران را مختل کرد

رضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین فعالیت‌های راهداری در محورهای پربارش و برف گیر از روز گذشته تاکنون اظهار داشت: روز  گذشته از صبح بارندگی در کشور داشتیم و از اواسط وقت دیروز بارش برف در بسیاری از نقاط کشور آغاز شد و کم کم به دامنه البرز رسید.

* کولاک برف و دید کم اجازه عملیات راهداری نمی‌داد

وی افزود: این باد شدید که در برخی شرایط تا 100 کیلومتر بر ساعت هم سرعت داشت، موجب ایجاد کولاک برف شد و در محورهایی نظیر آزادراه  تبریز ـ زنجان، آزادراه زنجان ـ قزوین و جاده‌های روستایی اطراف این مناطق، محور بویین زهرا ـ‌ ساوه، محور تاکستان و برخی دیگر از محورها، کولاک برف اجازه برف‌روبی و نمک‌پاشی به راهداران نمی‌داد، همچنین دید افق بسیار کاهش یافته بود و به کمتر از 2 متر رسیده بود.

* انسداد هراز و فیروزکوه و کندوان به دلیل ریزش کوه و بهمن

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در این شرایط ما وقوع بهمن و ریزش کوه را هم داشتیم، محورهای هراز، چالوس و فیروزکوه، به دلیل همین شرایط مسدود شد، خودروها  تخلیه شدند، اما به دلیل کولاک شدید امکان انجام فعالیت‌های راهداری به سختی وجود داشت.

اکبری گفت: در محورهای هراز و کندوان مسافران در راه مانده در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند.

وی افزود: شب گذشته در محور کندوان در چندین نقطه وقوع بهمن را داشتیم و همین  امر موجب شد بازگشایی محور به طول بینجامد و در حال حاضر هم  کندوان مسدود است و تا پایان وقت امروز حداقل امکان بازگشایی ندارد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: محور هراز هم با ریزش بهمن و کوه دچار مشکلات عدیده‌ای شد، اما محور مسدود و پاکسازی در حال انجام است.

* گرفتاری مسافران در گردنه گدوک

اکبری ادامه داد: با انسداد محورهای هراز و کندوان، حجم ترافیک به سمتِ تهران، وارد محور فیروزکوه شده بود و با وجود آنکه پلیس این محور را هم مسدود اعلام کرد، اما خودروها که وارد این جاده شده بودند، در گردنه گدوک با کولاک شدید و دید صفر مواجه شدند و تعداد زیادی خودرو در گردنه گدوک داشتیم، البته شرایط کولاک در جاده فیروکوه بهتر شده است و سطح این جاده تا اندازه‌ای پاکسازی شد و خودروها در حال خروج هستند، اما محور حداقل تا بعد ازظهر امروز باز نمی‌شود، تا عملیات نمک‌پاشی هم انجام شود، به هر حال این محور، جاده ترانزیتی شمال ـ جنوب بار است و باید هر چه سریع تر باز شود.

* بازگشایی آزادراه قزوین ـ زنجان و محور ساوه ـ بویین زهرا 

وی افزود: محور سمنان ـ دامغان در گردنه آهوان نیز بارش شدید وجود داشت که بازگشایی شد، در آزادراه قزوین ـ زنجان هم کولاک برف بود، اما محور بازگشایی شده است، جاده ساوه ـ بویین زهرا در حال حاضر کولاک برف دارد و به زودی بازگشایی می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: سامانه بارشی در حال حاضر در خراسان شمالی و خراسان رضوی فعال است و چند محور را تحت تأثیر قرار داده است.

* محورهای مسدودِ فعلی به دلیل برف و کولاک

اکبری بیان کرد: در حال حاضر محورهای هراز، کندوان، آزادراه زنجان ـ‌ تبریز، جاده شاهرود ـ آزادشهر، محور فیروزکوه، جاده بجنورد ـ آشخانه، محور درگز ـ قوچان و چند محور دیگر مسدود است.

* چهار فوتی در کولاک و برف شب گذشته

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این شرایط، تصادف منجر به فوت و یا تلفات نیروی انسانی راهداری داشتیم؟ گفت: شب گذشته در محور کندوان یک دستگاه اتوبوس با ریزش بهمن مواجه شد که متأسفانه یک نفر جان باخت،  همچنین در تصادف زنجیره‌ای آزادراه قزوین ـ زنجان نیز متأسفانه سه نفر فوت شدند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول