اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

امدادرسانی هلال احمر به ۴۶۳ در راه مانده ناشی از برف و کولاک زنجان

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امدادگران هلال احمر به رانندگان و 463 نفر از سرنشینان خودروهای گرفتار در برف و کولاک جاده‌های استان امدادرسانی کردند.

امدادرسانی هلال احمر به ۴۶۳ در راه مانده ناشی از برف و کولاک زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بارش برف و وقوع کولاک شدید در سطح استان زنجان، گردنه‌های صعب العبور و مسدود شدن آزادراه زنجان - قزوین، امدادگران برای خودروهای عبوری از این مسیرها امدادرسانی و اقدام به توزیع اقلام غذایی برای در راه ماندگان کردند. 

وی تاکید کرد: امدادگران برای 463 سرنشین 153 خودرو در جاده‌های استان زنجان امدادرسانی کردند.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: علاوه بر عملیات امداد رسانی، امدادرسانان هلال احمر توانستند 171 نفر را در پایگاه‌های امدادی ابهر، مسجد ابهر و مسجد غزال شهرستان خرم‌دره اسکان دهند.
موسوی تاکید کرد: امدادگران اقدام به توزیع 200 تخته پتو، 130 بسته مواد غذایی، 18 کیلو خرما برای این تعداد مسافران کردند.
وی یادآوری کرد: 12 تیم عملیاتی همراه با 34 نفر از نجاتگران هلال احمر در این امدادرسانی‌ها فعالیت داشته‌اند.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هفت دستگاه آمبولانس، چهار خودروی نجات و کمک دار در این عملیات‌ها برای هموطنان گرفتار در کولاک و گرفتار در برف بکارگیری شد.
موسوی خاطرنشان کرد: در طرح زمستانی هلال احمر 25 پایگاه ثابت و موقت به صورت شبانه‌روزی برای ارائه خدمات امدادی به مسافران و رانندگان عبوری از جاده‌های استان فعال هستند.
وی افزود: برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر این پایگاه‌ها، هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان‌های خرم‌دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود، طارم و مرکز استان زنجان فعال است. 
سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: همه پایگاه‌های ثابت و موقت هلال احمر استان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان موقت تجهیز شده است.
موسوی از هموطنان درخواست کرد، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در 24 ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول