اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

بهره‌مندی آموزشگاه‌های غیردولتی از آزمایشگاه‌های معین در کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رشد و توسعه علمی کشور از تأکیدات مقام معظم رهبری برای وزارت علوم است، گفت: همه مجموعه‌های دولتی و غیردولتی برای هر استان می‌توانند طبق تعرفه‌های مشخص شده از امکانات آزمایشگاه‌های معین در دانشگاه‌های سراسر کشور استفاده کنند.

بهره‌مندی آموزشگاه‌های غیردولتی از آزمایشگاه‌های معین در کشور

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که صبح امروز برگزار شد، گفت: همفکری و هم‌اندیشی‌ها و مشارکت در تجربیات دستمایه عمیق‌تر و گسترده‌تر رشد علمی علم و فناوری کشور می‌شود. آنچه که ما در عملکرد وزارت علوم مطرح می‌کنیم، حاصل کار همکاران ما در دانشگاه‌ها و حوزه فناوری است. 

وی افزود: رشد و توسعه کشور از تأکیدات مقام معظم رهبری برای وزارت علوم است که مورد تأکید قرار گرفته است و ما نیز در این رابطه وظیفه داریم سرعت رشد و توسعه علمی را حفظ کرده و با فعالیت‌های همه‌جانبه به پیشبرد آن کمک کنیم. 

غلامی تصریح کرد: یکی از وظایف همه مراکز علمی و دانشگاه‌های تحت وزارت علوم این است که محدودیت‌ها را کمتر کند و با برنامه‌ریزی باعث هم‌افزایی فعالیت‌های حوزه پژوهش شوند، که اگر اتفاق بیفتد عملکرد مطلوب را به دنبال خواهد داشت. البته می‌توان به تجهیز آزمایشگاه‌های مراکز علمی و دانشگاه‌ها اشاره کرد که در واقع رشد و توسعه تحقیقات و کیفی‌سازی آن از فعالیت‌های آزمایشگاه‌هاست. 

وی ادامه داد: مجموعه‌های دولتی و غیردولتی هر استان طبق تعرفه‌های مشخص شده باید از امکانات و آزمایشگاه‌های معین در سراسر کشور در دانشگاه‌ها وجود دارد استفاده کند، زیرا ارتقاء کیفی دانشگاه‌های غیردولتی نیز از وظایف دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

غلامی اضافه کرد: مشکلاتی که در مدیریت استانی دانشگاه‌ها داشتیم مغایر با قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست، چرا که این مدیریت استانی به اطلاع این شورا رسیده است و همه دانشگاه‌ها و آموزشگاه ها باید در راستای مدیریت منطقه‌ای فعالیت‌های علمی و فناوری خود را پیش ببرند. 

وزیر علوم اضافه کرد: تمامی معاونان پژوهشی و فناوری مؤسسات باید همکاری نزدیکی را با پارک‌های علم و فناوری فراهم کنند چرا که به ظرفیت‌سازی این پارک‌ها کمک می‌کند. همچنین پیشنهاد می‌کنم همه معاونان پژوهش فناوری دانشگاه‌ها نشست‌های دوره‌ای را با مدیران پارک‌های علم و فناوری برگزار کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول