اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اختصاص یک میلیارد ریال برای مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: یک میلیارد ریال برای مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه در شهرستان بروجن اختصاص یافت.

اختصاص یک میلیارد ریال برای مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه

کوروش بابائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: یک میلیارد ریال برای مرمت بنای تاریخی مسجد جامع نقنه در شهرستان بروجن اختصاص یافت.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این اعتبار از منابع ملی و به ‌دنبال تخریب بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه از توابع شهرستان بروجن تخصیص داده شد.

وی افزود: انجام شمع‌بندی اضطراری در سریع‌ترین زمان ممکن و جلوگیری از تخریب بخش‌های دیگر بنا به‌دست استادکار مجرب و مشرف به قوانین ایستایی سازه‌های تاریخی، انجام ایزولاسیون اضطراری و جلوگیری از نفوذ رطوبت مضاعف در بنا و انجام پیگیری‌های حقوقی مرتبط با لرزش‌های ناشی از غلتک مجریان خیابان‌کشی و گرفتن خسارت‌های وارد شده، به‌سرعت در حال انجام است.

بابائیان اضافه کرد: به‌دنبال بارندگی‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه از توابع شهرستان بروجن تخریب شد.

وی عنوان کرد: مسجد جامع نقنه شهرستان بروجن 10 مهرماه 1380 به شماره 4185 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول