اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

رشد 22 هزار و 554 واحدی شاخص بورس تهران / ارزش معاملات دو بازار 22 هزار و 777 میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهارن در پایان معاملات امروز با رشد 22 هزا رو 554 واحد روبرو شد.

رشد 22 هزار و 554 واحدی شاخص بورس تهران / ارزش معاملات دو بازار 22 هزار و 777 میلیارد تومان شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که هفته گذشته روند کاهشی در پیش گرفته بود، امروز در اولین روز کاری هفته با رشد 22 هزار و 554 واحد به رقم یک میلیون و 229 هزار و 432 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 1453 واحد به رقم 433 هزار و 277 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و 910 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 8.4 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 788 هزار معامله و به ارزش 8037 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات امروز فرابورس را که به بیش از 14 هزار و 740 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، معامله گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از 22 هزار و 777 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس مثبت بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در معیار وزنی ـ ارزشی با 1.8 درصد رشد روبرو شد و شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن با 34 صدم درصد رشد همراه شدند.

شاخص آزاد شناور 1.2 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.6 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شاخص‌ساز وظیفه خود را به خوبی انجام دادند به گونه‌ای که بیشترین اثر افزایشی در بورس را نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، چادر ملو، فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پارس و گسترش نفت و گاز پارسیان بر عهده داشتند.


وضعیت امروز پالایش یکم

خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری پالایش یکم هنوز با زیان 14 درصدی رو به رو هستند،‌چون این واحدها را 10 هزار تومان خریده‌اند و با گذشت چند ماه هنوز ارزش هر واحدآن صندوق 8680 تومان است. این در حالی است که مدیران دولتی مثل وزیر اقتصاد بارها گفته بودند، دولت با تخفیفی که برای پالایش یکم قائل است،‌نمی‌گذارد خریداران زیان ببینند.

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل دارویی برکت، معدنی اوپال کانی پارس، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، سایپا، شستا و فولاد مبارکه، بودند.

در فرابورس ایران هم امروز در پایان معاملات 116 واحد شاخص کل رشد کرده و به رقم 17 هزار و 198 واحد رسید. ارزش بازار اول فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 177 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 1.6 میلیارد تومان سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 245 هزار نوبت معامله و به ارزش 14 هزار و 740 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، صبا تأمین، فولاد هرمزگان، فولاد ارفع، توسعه مالی مهر آیندگان، پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشته‌اند. نمادهای پرتراکنش شامل ذغال سنگ پروده طبس، برق و انرژی پیوند گستر پارس، پتروشیمی ارومیه، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریاساسول، ذوب‌آهن اصفهان و توسعه مسیر برق گیلان بوده‌اند.

به گزارش فارس، شرکت‌های بورسی با توجه به  گزارش عملکردی  که در سال  جاری ارائه کرده‌اند اکثرا سودآور شده و بازار به ارزندگی دست یافته است. از طرفی قرار بود سود سهام عدالت برای عملکرد سال 98 هم امسال قبل از عید مانند سال گذشته و به صورت متمرکز به حساب دارندگان حساب عدالت واریز شود که تاکنون هنوز خبری نشده است.

سرمایه گذاری در بورس باید حتماً از محل پس اندازهایی صورت گیرد که نیاز فوری به آن نیست تا مجبور نشوند، سهام خریداری شده را در نوسان بازار همراه با ضرر بفروشند.

همچنین باید برای خرید سهام حتماً مشورت، تحقیق و مطالعه انجام شود و حتی الامکان توصیه شده کسانی که وارد نیستند، از روش سهامداری غیرمستقیم یعنی خرید سهام صندوق‌های با درآمد ثابت، سپس صندوق‌های مختلط یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و بعد از آن خرید سهام هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری انجام دهند و مستقیم وارد سهامداری شرکت‌های بورسی نشوند، چون که این کار همراه با ریسک است و بورس همواره دارای نوسان است که اگر دقت نشود، می‌تواند زیان قابل توجهی به بار آورد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول