اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مردم تبریز جز اولین استقبال‌کنندگان از دموکراسی بودند/ احداث موزه پارلمان در تبریز

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مردم تبریز جز اولین استقبال‌کنندگان از دموکراسی بودند.

مردم تبریز جز اولین استقبال‌کنندگان از دموکراسی بودند/ احداث موزه پارلمان در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا منادی‌سفیدان امروز در همایش بین‌المللی گرامیداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با بیان اینکه تبریزی‌ها اولین مردمانی هستند که از دموکراسی استقبال کردند، اظهار داشت: مردم تبریز و آذربایجان همواره در همه امور پیشقدم بوده‌اند و این درحالی است که فرزندان ما اکنون نمی‌دانند که یکصد سال پیش این مجلس را پدرانشان ساخته‌اند، از این‌رو نسل جوان باید با تاریخ این کشور آشنا شود.

وی تصریح کرد: از رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌کنیم بودجه‌ای برای احداث موزه پارلمان و با مدیریت قوه مقننه در تبریز اختصاص دهند تا بدانیم که این مجلس چگونه به وجود آمده است.

شیخ محمد خیابانی اجازه امضای پیمان 1919 از سوی انگلیسی‌ها را نداد

یوسف داوودی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی نیز در این همایش ضمن بررسی تاریخی فعالیت‌های شهید محمد خیابانی گفت: شهید خیابانی در سال 1288 با درخواست نادرست روس‌ها مواجه شد و در مقابل آنها ایستاد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، افزود: شهید خیابانی پس از انحلال مجلس دوم، مسوولیت مجالس ایالتی و ولایتی آذربایجان را برعهده گرفت که از ویژگی‌های بارز وی محسوب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، : همچنین در زمانی که درخواست امضای پیمان 1919 از سوی انگلیسی‌ها صورت گرفته بود، وی تمام قد ایستاد و به همراه دیگر آزادیخواهان اجازه انعقاد این پیمان نامه را ندادند.

براساس این گزارش، با حضور دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از تمبر اختصاصی همایش بین‌المللی شیخ شهید محمد خیابانی و کتب و مقالات تدوین شده رونمایی شد و در ادامه از نفرات برتر و نخبگان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول