اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رئیس جدید تجمع علمای مسلمین لبنان با نظر ولی‌فقیه انتخاب می‌شود

عضو تجمع علمای مسلمان گفت: برخی شخصیت‌های مهم و شایسته برای تحویل گرفتن منصب ریاست تجمع علمای مسلمین لبنان وجود دارند و همه آنها از میان همکاران و برادران مرحوم احمد الزین می باشند.

رئیس جدید تجمع علمای مسلمین لبنان با نظر ولی‌فقیه انتخاب می‌شود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مسئول فرهنگی و رسانه ای تجمع علمای مسلمان لبنان گفت: تجمع علمای مسلمان مستقل و وابسته به هیچ طرف یا دولت داخلی یا خارجی نیست، بلکه تنها تحت فرمان ولی فقیه (مقام معظم رهبری) است.

وی در پاسخ به این سئوال که جانشین شیخ احمد الزین رئیس فقید این تجمع چگونه انتخاب می شود گفت: در خصوص شخصیتی که جایگزین مرحوم شیخ احمد الزین خواهد شد، برخی شخصیت های مهم و شایسته برای تحویل گرفتن این منصب وجود دارند و همه آنها از میان همکاران و برادران آن مرحوم که علمای مجاهد و از بنیانگذاران این تجمع هستند، می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عمرو افزود: در رابطه با شیوه انتخاب جایگزین، انتخاب به صورت محرمانه انجام می گیرد و بعد از اینکه اسامی مورد نظر به قید انتخاب یا قرعه کشی مشخص شد، این اسامی برای ولی فقیه(حضرت آیت الله خامنه ای) ارسال می شود تا با آن موافقت یا آن را تعیین کند. این بند در منشور تجمع علمای مسلمان الزامی است و باید مورد موافقت ولی فقیه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تجمع علمای مسلمان در تصمیمات داخلی خود کاملاً مستقل است و وابسته به هیچ دولت خارجی یا داخلی نیست. این تجمع تنها تابع ولی فقیه است و در تصمیمات سیاسی جهان ملزم به اطاعت از ایشان است.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول