اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آماده‌باش ۲۲۰ آتش‌نشان کرمانشاه در شب چهارشنبه آخر سال

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه، از آماده‌باش بیش از ۲۲۰ نفر از آتش‌نشانان در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.

آماده‌باش ۲۲۰ آتش‌نشان کرمانشاه در شب چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آتش‌باد غلامرضا رضایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و چهارشنبه آخر سال در راستای دسترسی به خدمات ایمنی و اطفاء حریق در زمان بروز حوادث احتمالی تمهیداتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۲۲۰ نفر از نیروهای عملیاتی آتش‌نشانان کرمانشاه برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال در آماده‌باش کامل هستند و تمامی مرخصی‌ها بدین منظور لغو شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه متأسفانه در چهارشنبه آخر سال شاهد اتفاقات ناگواری هستیم، از خانواده‌ها خواست در کنار جوانان و نوجوانان خود باشند، چرا که زمانی یک گروه پنج الی ۶ نفره از جوانان در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند امکان هرگونه اتفاق ناگوار پیش‌بینی می‌شود.

وی از کاهش آمار حوادث ناشی از چهارشنبه‌سوری در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد و افزود: باید هوشیار باشیم و با نظارت بزرگترها این جشن را برپا کنیم ضمن اینکه تصمیمات اتخاذ شده بر این مبنا قرار گرفته که هیچگونه تجمعی در این شب صورت نگیرد.

بیش از ۲۵۰۰ حریق و حادثه در کرمانشاه رخ داد

رضایی ضمن اشاره به حوادث سال ۹۹، اظهار داشت: در سال جاری 2 هزار ۵۷۷ حادثه اتفاق افتاده که یک هزار و ۶۴۵ مورد از آن مربوط به آتش‌سوزی؛ ۹۳۲ مورد در زمینه امداد و نجات، ۳۱۷ مورد حریق مسکونی؛ ۹۷ مورد حریق تجاری، ۱۷۱ مورد در حوزه وسایل نقلیه، ۲۸۶ مورد آسانسور و ۱۷ مورد ریزش آوار بوده است.

وی فوتی‌های ناشی از حوادث سال ۹۹ را ۴۶ مورد اعلام کرد و افزود: حدود ۳۰۷ مورد مصدوم هم داشته‌ایم که البته بیش از ۲۰ نفر از نیروهای آتش‌نشانان در حوادث مصدوم شدند و حدود ۴۵۸ مورد نیز نجات یافته‌اند.

رضایی ضمن اشاره به مزاحمت‌های تلفنی سازمان، گفت: متاسفانه حدود ۵۰۰ نفر روزانه مزاحم تلفنی داریم که این مورد در عملیات آتش‌نشانی اختلال به وجود آورده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه ضمن فرهنگ‌سازی به همشهریان، اظهار داشت: هر مورد مزاحمت تلفنی امکان دارد در آن لحظه جان یک همشهری را به خطر بیندازد،  لذا تقاضامندیم که نسبت به مزاحمت تلفنی برای ۱۲۵ حتماً اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی صورت پذیرد که دیگر شاهد این گونه موارد در آتش‌نشانی نباشیم.

وی مدت زمانی حضور آتش‌نشانان به محل حادثه را حدود ۵ دقیقه اعلام و بیان کرد: ترافیک در شهر کرمانشاه، متأسفانه یکی موارد سد راه عملیات‌های آتش‌نشانی است.

وی سه فاکتور آمادگی، مانور و آموزش را سبب پیشرفت و موفقیت آتش‌نشانان دانست و گفت: خوشبختانه در آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه این سه فاکتور عملیاتی شده است.

گفتنی است، عملیات نمادین اطفاء حریق توسط آتشنشانان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه با حضور خبرنگاران انجام گرفت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول