اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله آمریکا، پروژه فرودگاه بین‌المللی کربلا را شش ماه به تعویق انداخت

تولیت آستان قدس حسینی (ع)، در سالروز حمله آمریکا به فرودگاه در حال تاسیس کربلای معلی اعلام کرد که این حمله به تاخیر شش ماهه پروژه ساخت این فرودگاه منجر شد.

حمله آمریکا، پروژه فرودگاه بین‌المللی کربلا را شش ماه به تعویق انداخت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تولیت آستان قدس حسینی (ع)، امروز (شنبه - 13 مارس) اعلام کرد که بمباران فرودگاه بین‌المللی کربلای معلی، پروژه ساخت این فرودگاه را شش ماه به تاخیر انداخت.

جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز ۱۳ مارس گذشته (۲۲ اسفند سال گذشته)، پایگاه حزب‌الله عراق در شهر «جرف النصر» در استان بابل و پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی در  استان‌های صلاح‌الدین، بصره و فرودگاه در حال ساخت کربلاء را بمباران کردند.

این حملات با واکنش، دولت و ارتش عراق، و مقامات سیاسی ارشد این کشور مواجه شد و علاوه بر تاکید بر شکایت از آمریکا در مجامع بین‌المللی و فراخواندن سفرای آمریکا و انگلیس، بار دیگر خواستار اتحاد همه عراق برای اخراج آمریکایی‌ها شدند.

«حسن رشید العبایجی» معاونت تولیت آستان قدس حسینی (ع) و مدیر اجرایی شرکت «طیبه کربلاء» مجری طرح فرودگاه بین‌المللی کربلاء طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، در نخستین سالگرد تجاوز آمریکا به این فرودگاه اعلام کرد: پروژه ساخت این فرودگاه همچنان ادامه دارد و برخی از بخش‌های آن اجرا شده است اما اجرای آن به آرامی ادامه دارد. اداره این شرکت زیر نظر تولیت است و هیچ چیز نمی‌تواند مانع اجرای این پروژه بزرگ باشد.

وی افزود: فرودگاه بین‌الملل کربلا، علاوه بر این‌که یکی از پروژه‌های اقتصادی است که با فراهم کردن فرصت های شغلی از کشور حمایت خواهد کرد، ستون فقرات گردشگری دینی خواهد بود. موقعیت دقیق فرودگاه و همجواری آن با عتبات عالیات دسترسی راحتی زائران  را میسر می‌کند.

العبایجی تصریح کرد که تولیت آستان قدس حسینی (ع)، نقش زیادی در اجرای پروژه این فرودگاه دارد و اگر این تولیت نبود، این پروژه به مرحله کنونی نمی‌رسید. اصرار تولیت و عزم آن موجب شده که سرمایه‌گذاران متهددی برای اجرای این پروژه وارد عرصه شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول