اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

ثبت نام یک پنجم داوطلبین انتخابات شورا در استان تهران/ آموزش 11 هزار نفر برای نظارت بر انتخابات

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران از ثبت نام ۹۷۵ نفر تا کنون در این استان که معادل ثبت نام یک پنجم کل کشور است خبر داد.

ثبت نام یک پنجم داوطلبین انتخابات شورا در استان تهران/ آموزش 11 هزار نفر برای نظارت بر انتخابات

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، احمد نادری رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران امروز ( شنبه ۲۳ اسفند) در نشست خبری تشریح اقدامات صورت گرفته توسط این هیات اظهار داشت: رضا تقی پور انوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی و بنده به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان تهران هستیم که با رای نمایندگان و تشخیص آنان، اینجانب رییس این هیات عالی هستم. 

وی افزود: بعد از انتخابات در مجمع استان تهران و شکل گیری هیات، این هیات مستقر شده و از نخستین هیات هایی در کشور هستیم که کار خود را آغاز کرده است این در حالی است که ۱۶ شهرستان در استان تهران وجود دارد.

نادری گفت: معاونت نظارت و بازرسی و همچنین معاونت امور پشتیبانی، مالی و اداری معاونت های ذیل هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران هستند که کمیته IT، منابع انسانی و آموزش و پشتیبانی کمیته‌های اصلی معاونت پشتیبانی بوده و کمیته‌های بازرسی و رسیدگی به شکایات حقوقی و همچنین کمیته شهرستانی ذیل معاونت نظارت هستند. 

وی افزود: طراحی سامانه جامع برای نظارت و آموزش و حفظ استانداردهای آموزش در انتخابات شوراها صورت گرفته و احتمالاً بین ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر آموزش و نظارت بر انتخابات شوراها را به صورت مجازی طی خواهند کرد. 

نادری اظهار داشت: رسیدگی به شکایت‌ها حضوری است ولی برای تکمیل موضوع شکایت مردم می‌توانند از طریق بستر IT اقدامات لازم را انجام دهند. 

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: ۱۶ شهرستان در استان تهران وجود دارد که بایستی از بین معتمدین محلی ۵ نفر به عنوان هیئت نظارت شهرستانی منصوب شوند که این کار را کرده‌ایم ضمن اینکه در هر بخش هم 3 معتمد محلی خواهیم داشت این در حالی است که ۳۵ بخش در استان تهران وجود دارد؛ در مجموع 51 شهرستان و بخش در استان تهران وجود دارد.

وی گفت: موضوع انتخابات شوراها به صورت مستمر در محل‌های ثبت‌نام از داوطلبان حضور داشته و روند را نظارت می کنند این در حالی است که ثبت نام از داوطلبین انتخابات شوراها هم اکنون در حال انجام شدن است ولی ثبت نام از داوطلبین انتخابات بخش‌ها در ۱۶ فروردین انجام می‌شود. 

نادری افزود: در دوره چهارم در استان تهران ۴۵۹۱ نفر داوطلب انتخابات شوراها بودند که در 14 درصد آنان بانوان و ۸۶ درصد آنان آقایان بودند ولی در دوره پنجم این رقم به 6077 نفر در استان تهران رسید که ۱۶ درصد آن بانوان و ۸۴ درصد آن آقایان بودند.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان تهران اظهار داشت: در دوره ششم انتخابات شوراها تا ساعت ۱۳ و ۳۰ امروز ۲۳ اسفند ۹۷۵ نفر در استان تهران ثبت نام کردند که ۱۳ درصد آنان بانوان و ۸۷ درصد آن آقایان است که ۵۰ درصد این افراد به صورت حضوری ثبت نام کرده و بقیه از طریق فضای مجازی به پیشخوان های دولت کار خود را پیش بردند. 

نادری خاطرنشان کرد:  در مجموع در شهر تهران ۲۸۱ ثبت نام قطعی بوده است؛ تاکنون یک پنجم ثبت نام های انتخابات شوراها در کل کشور مربوط به استان تهران بوده است. 

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان تهران گفت: تاکنون ۴۷۵ پرونده در حال بررسی در انتخابات شوراها وجود دارد که هنوز ثبت نام خود را قطعی نکردند که دلیل آن به عدم تکمیل پرونده باز می‌گردد. 

وی تصریح کرد: تلاش خود را انجام می‌دهیم که انتخاباتی سالم و بدور از هرگونه شائبه و حاشیه داشته باشیم؛ عمل به مُر قانون برای ما از هر چیزی مهمتر است؛ هیچ گونه اعمال سلیقه گروهی، حزبی و سیاسی نداشته و تلاش می‌کنیم به کشور از طریق ایجاد پارلمان های شهری و شوراها کمک کنیم. 

نادری خاطرنشان کرد: تا پایان فروردین بررسی صلاحیت‌ها طبق قانون انجام خواهد شد ولی افراد رد صلاحیت شده فرصت اعتراض و بررسی مجدد صلاحیت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها را دارند. 

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شورای اسلامی استان تهران گفت: انتخابات در استان تهران به صورت الکترونیکی نخواهد بود و نظارت‌ها هم الکترونیکی نخواهد بود؛ تا نیمه خرداد اسامی نهایی داوطلبان انتخابات شوراها اعلام خواهد شد. 

وی گفت: هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان تهران معتقد است که باید تعداد صندوق‌های ثابت در انتخابات بیشتر شده و صندوق‌ها باید در فضای باز باشند؛ ضمن اینکه خیلی معتقد به در نظر گرفتن صندوق سیار نیستیم. 

انتهای پیام/ 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول