اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام یمنی: ائتلاف سعودی ۱۳ کشتی نفتی را توقیف کرده است

سخنگوی شرکت نفت یمن (وابسته به دولت صنعاء) گفت که تعداد کشتی‌های حامل مواد سوختی که ائتلاف سعودی مانع پهلوگیری آن‌ها در یمن می‌شود، به عدد ۱۳ رسیده است.

مقام یمنی: ائتلاف سعودی ۱۳  کشتی نفتی را  توقیف کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عصم یحیی المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن گفت که کشتی «ویکتوری بیندینگ» که حامل بنزین و گازوئیل بود، پس از انتظار ۱۰ ماهه برای ورود به بندر الحدیده، مجبور به ترک منطقه شد.

المتوکل در صفحه توئیتر خود نوشت: «نفتکش "بندینگ ویکتوری" پس از ۱۰ ماه توقیف در سواحل منطقه جیزان، به دلیل طولانی شدن زمان و نیاز به تعمیر مجبور به ترک منطقه شد. مجموع کشتی‌های نفتی توقیف شده در نتیجه محاصره ائتلاف سعودی تا اکنون به ۱۳ فروند رسیده است.»

وبگاه شبکه المیادین نیز در این باره نوشت که ائتلاف سعودی همچنان به دزدی دریایی ادامه می‌دهد و  مانع ورود کشتی‌هایی که مجوز سازمان ملل دارند، به بندر الحدیده می‌شود. از این رو شرایط بیمارستان‌ها و نیروگاههای برق هر روز وخیم‌تر می‌شود و همزمان کامیون‌های حمل مواد غذایی نیز امکان حرکت ندارند.

«تامسون وری» سخنگوی برنامه جهانی غذا نیز هفته گذشته در خصوص ادامه ممانعت ائتلاف سعودی از ورود سوخت به بندر الحدیده هشدار داد و گفت که در صورت کمبود شدید سوخت، امنیت غذایی بیش از پیش بحرانی می‌شود.

او همچنین گفت که از سوم ژانویه ۲۰۲۰ هیچ کشتی نفتی نتوانسته در بندر الحدیده پهلو بگیرد و ۱۳ کشتی با بیش از ۳۵۰۰۰۰ تن سوخت در نزدیکی ساحل یمن در توقیف هستند.

همزمان رهبران دولت صنعاء نیز اعلام کرده‌اند تا زمانی که محاصره همه جانبه یمن و بمباران ادامه دارد، حملات موشکی و پهپادی به سوی عربستان نیز متوقف نخواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول