اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش صادرات محصولات کشاورزی روسیه با خرید بیشتر چین و ترکیه

وزارت کشاورزی روسیه گزارش داد که در دو ماه نخست سال جاری صادرات محصولات کشاورزی این کشور 28.1 درصد رشد داشته است.

افزایش صادرات محصولات کشاورزی روسیه با خرید بیشتر چین و ترکیه

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، وزارت کشاورزی روسیه گزارش داد که محصولات کشاورزی دامی این کشور در دو ماه نخست سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28.1 درصد رشد داشته و به 4.5 میلیارد دلار رسیده است.

جزئیات این آمار نشان می‌دهد که صادرات غلات روسیه در این مدت نسبت به سال گذشته 86.4 درصد رشد کرده و تقریبا دو برابر شده و به 1.916 میلیارد دلار رسیده است. صادرات محصولات کشاورزی روغنی نیز رشد 9.2 درصدی داشته است. آمار وزارت کشاورزی روسیه نشان می‌دهد که در دو ماه نخست سال جاری صادرات گوشت و لبنیات این کشور نیز نسبت به سال گذشته 32.8 درصد افزایش داشته است.

البته در این میان صادرات ماهی و غذاهای دریایی این کشور 27.2 درصد و محصولات غذایی و فرآوری شده نیز 5.1 درصد پایین آمده است. چین همچنان بزرگ‌ترین مشتری محصولات کشاورزی روسیه است و از ابتدای سال جاری حدود یک میلیارد دلار از این کشور خرید کرده است که نسبت به سال گذشته 24.4 درصد بالا رفته است.

درواقع چین حدود یک پنجم کل محصولات کشاورزی روسیه را در دو ماه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است. ترکیه هم دومین مشتری بزرگ کالاهای کشاورزی روس است به گونه‌ای که با افزایش 35.5 درصدی واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 687 میلیون دلار از این کشور خرید کرده است.

اتحادیه اروپا هم از این منظر در جایگاه سوم ایستاده و 10.4 درصد کل صادرات روسیه در این زمینه را وارد کرده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول